گروه بورس - شرکت سیمان فارس و خوزستان سه ماهه 3 درصد از پیش‌بینی سود سال‌مالی منتهی به پایان اردیبهشت‌ماه 90 را محقق کرد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار این شرکت سود هر سهم سال‌مالی مزبور را ۳۱۵ ریال اعلام کره است. شرکت در سه ماه ابتدای سال‌مالی خود ۹ ریال از این پیش‌بینی را به تحقق رساند.
شرکت سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مزبور را یک هزار و 303 میلیارد ریال پیش‌بینی کرد که 55 میلیارد ریال از این پیش‌بینی معادل 4 درصد سه ماهه را پوشش داد. سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت نیز 187 میلیاردریال پیش‌بینی شد.
«سفارس» سود عملیاتی امسال را یک هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال پیش‌بینی کرد که ۵۷ میلیارد ریال آن سه ماهه محقق شد. پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۹۰ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۸ درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۴۴۹ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت اعلام کرده است؛ به استناد تفویض اختیار مجمع عمومی فوق‌العاده 25 مردادماه 86 جلسه هیات‌مدیره به منظور تصمیم‌گیری در خصوص اجرایی کردن مرحله دوم افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 4 هزار و 176 میلیارد ریال به مبلغ چهارهزار و 500 میلیارد ریال (معادل 7/75 درصد) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران در تاریخ 21 مردادماه 88 برگزار و اجرای افزایش سرمایه منصوب شد.
براساس اطلاعات دریافتی، شرکت درآمد نقدی هر سهم سال‌مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۸۹ را برای شرکت‌های سیمان غرب، سیمان خزر، سیمان بهبهان، سیمان بجنورد، فارسیت اهواز و سیمان فارس نو به ترتیب مبالغ ۱۹۶، ۲,۹۵۳، ۴۳۲، ۲۳۰ و ۵۷۱ ریال اعلام کرده در صورتی که براساس اطلاعات دریافتی از شرکت‌های مزبور، به ترتیب پیش‌بینی سود نقدی هر سهم سال‌مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۸۹ خود را مبالغ ۱۷۴، ۲۵۰، ۲,۶۲۵، ۳۸۴، ۳۸۶ و ۶۳۴ ریال اعلام کرده‌اند.
شرکت پیش‌بینی درآمد تلفیقی هر سهم سال‌مالی منتهی به 31 اردیبهشت‌ماه 89 را با سرمایه چهار هزار و 176 میلیارد ریال در تاریخ 7 تیرماه 88 مبلغ 330 ریال و با سرمایه چهار هزار و 500 میلیارد ریال در تاریخ‌های 6 مهرماه و 25 اسفندماه 88، مبلغ 318 ریال اعلام کرده بود که مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده مبلغ 281 ریال محقق کرده است.