گروه بورس - مجتمع فولاد خراسان در نرخ فروش محصولات خود افزایش در نظر گرفته است. براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «فخاس» تا پایان فصل بهار ۹۰ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. این شرکت در همین راستا سود ۳۱۸ ریالی خود را با ۷۱ ریال رشد به مبلغ ۳۸۹ ریال افزایش داد. فروش «فخاس» در دوره مزبور معادل ۹۳۷ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش دارد.

این شرکت پیش‌بینی کرده است که از فروش محصولات خود بیش از ۴ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال درآمد کسب کند.

آنچه از صورت‌های مالی دوره سه ماه منتهی به فصل بهار امسال «فخاس» استنباط می‌شود، کاهش بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته این دوره فخاس نسبت به دوره مشابه سال قبل است. فصل بهار سال ۸۸، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته این شرکت معادل یک هزار و ۵۷ میلیارد ریال بود که امسال در دوره یاد شده معادل ۷۲۱ میلیارد ریال کاهش یافته است.

در همین حال، کاهش هزینه‌های مالی «فخاس»، در حد رسیدن هزینه‌ها به نصف هزینه‌های فصل بهار سال گذشته نیز از دیگر مواردی است که در صورت‌های مالی این شرکت قابل‌مشاهده است.

فخاس در دوره مزبور ۱۴۲ هزار و ۸۹۴ تن شمش، ۱۴۳ هزار و ۸۸ تن محصولات سبک ساختمانی تولید کرده است، تولید شمش از سوی «فخاس» در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.