به ارزش دلاری تراز معاملات کالاها و خـدمات و جریان سرمایه در مقیاس بین‌المللی و روند صادرات و واردات یک کشور اطلاق می‌گردد. باکاهش صادرات شاهـد ایجـاد تقاضای بیشتـری بـرای ارزهای خارجی در آمریکا یا سایر نقاط دنیا خواهیم بود که تاثیر منفی بر ارزش ارز مورد نظر خواهد گذاشت.

تعریف: تفاوت بین بهای صادرات و واردات محصولات و خدمات و جریان ورودی و خروجی سرمایه طی فصل گذشته می‌باشد.

تاثیر بر روی ارز: مقدار واقعی > پیش‌بینی شده = به نفع ارز مربوط می‌باشد

زمان انتشار: ماهانه، ۲۲ روز بعد از پایان هر ماه منتشر می‌شود.

ملاحظات: این شاخص با میزان تقاضا برای ارز در ارتباط مستقیم است. زیرا خارجیان برای خرید محصولات و همچنین سرمایه گذاری نیاز به خرید ارز آن کشور دارند.

چرا سرمایه‌گذاران به آن توجه می‌کنند؟: قسمت محصولات و خدمات آن زیاد مهم نیست زیرا یک هفته قبل، از طریق تراز تجاری اعلام شده است.

«میزان سفارشات به کارخانه‌ها» Factory Orders

به ارزش دلاری، سفارشات جدید کالاهای پایدار (باعمربیش از۳ سال) و ناپایدار (باعمر کمتراز۳ سال) اطلاق می‌شـود که طی مــدت یک مـاه به کارخانجات تولیـدی ارائـه شـده اسـت، این شاخص حاوی اطلاعات کاملتـری نسبـت بــه شــاخـص Durable Goods orders می‌باشد، تاریخ اعلام آن ۲ هفتـه دیـرتـر از شـاخص Durable Goods orders است و شامل کلیه موارد تولیدی می‌گردد. لذا سرمایه‌گذاران را از وضعیت کلی تــر بخش صنعت مطلع می‌سازد. به تعبیری افزایش بالا دراین شاخص باعـث افزایــش بالایـی بـرای نـرخ ارز آن کشور خواهد بود.

ملاحظات: این آمار با اندازه گیری میزان سفارشات داخلی کالاهای بادوام و بی دوام صورت می‌گیرد. میزان سفارشات به کارخانه‌ها نمی‌تواند نقش زیاد مهمی بر روی ارز‌ها ایفا نماید و معمولا هر ماه اطلاعات یکسانی را منتشر می‌کنند.

«میزان فروش واحدهای مسکونی تازه ساز» New Home Sales

این شاخص نیز مشخصاتی همانند شاخص Existing home sales را دارا می‌باشد با‌ این تفاوت که تنها تعداد منازل ساخته شده تازه ساز را مشخص می‌کند. این شاخص برای معامله گران بازار فارکس درصورت ایجاد تغییرات بالا در مقدار شاخص نسبت به دوره گذشته، می‌تواند بسیار بالا باشد.

www.irfx.ir