گروه بورس - سرمایه‌گذاری سایپا درخصوص معاملات بلوکی سایپا و محل تامین وجوه موردنیاز این معامله اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر کرد. براساس این اطلاعیه، سرمایه اسمی شرکت هم‌اکنون یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است و گزارش توجیهی حسابرسی‌شده برای رسیدن به سه هزار میلیارد ریال سرمایه به سازمان بورس ارسال شده و به زودی افزایش سرمایه مراحل نهایی خود را پشت سر خواهد گذاشت.

بر این اساس سهم شرکت ایمن‌جوش سایپا (در حال حاضر ۱۰۰ درصد متعلق به سرمایه‌گذاری سایپا) معادل ۹/۴ درصد، سهم شرکت سرمایه‌گذاری رنا معادل ۹ درصد، سهم شرکت بازرگانی ستاره تابان معادل ۱۱ درصد و سهم شرکت تجارت الکترونیک تابان معادل ۳ درصد تعیین شد.

مالکیت ۸۰ درصد شرکت‌های بازرگانی ستاره تابان و تجارت الکترونیک تابان هر یک به شرکت گروه سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا، شرکت‌های قطعه‌ساز کشور، واحدهای خدمات پس از فروش و ۲۰ درصد هر یک از آنها نیز به سرمایه‌گذاری سایپا تعلق می‌گیرد. با توجه به نرخ معاملاتی هر سهم بلوک‌های یادشده به میزان ۴ هزار و ۸۴۶ ریال و با توجه به اینکه بخش نقدی آن ۳۰ درصد است، مبلغ بخش نقدی حدود ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال می‌شود که از این مبلغ معادل یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال آن مستقیم و غیرمستقیم در تعهد سرمایه‌گذاری سایپا است.همچنین شرکت سرمایه‌گذاری سایپا در شش ماهه اول اقدام به خرید ۳۸ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری رنا کرده که بخش نقدی آن حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.