گروه بورس - معاملات روز گذشته بورس آتی با افزایش تعداد تقاضا درنمادهای مختلف همراه بود، به طوری که در پایان معاملات دیروز 229 تقاضای خرید در سیستم معاملات باقی ماند. این در حالی است که بازار آتی روز گذشته نیز همچنان شاهد معاملات 8 قرارداد از یک نماد بود.

«وغدیر» آبان‌ماه با معامله ۸ قرارداد به ارزش ۱۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال رشد ۱/۲ درصدی را تجربه کرد. بر این اساس افزایش ۷۵ ریالی قرارداد «وغدیر» آبان‌ماه موجب شد، قیمت تسویه این نماد در پایان معاملات به ۳۶۵۰ ریال افزایش یابد.
به این ترتیب «فملی» پس از چند روز پیشتازی در بورس آتی دیروز بدون معامله به کار خود پایان داد.
این در حالی است که «فملی» آبان با ۲۷ تقاضای خرید، «فملی» دی‌ماه با ۴۰ تقاضای خرید و «فملی» اسفندماه با ۲۶ تقاضای خرید روبه‌رو بود، اما هیچ معامله‌ای در این نمادها صورت نگرفت. اتفاق جدید بازار معاملات آتی ثبت سفارش خرید برای نماد «خساپا»ی آبان و دی‌ماه بود. این دو نماد که بدون معامله همچنان به کار خود ادامه می‌دهند؛ دیروز در مجموع شاهد ۲۰ تقاضای خرید بود.
این در حالی است که قراردادهای «وکار» و «وپارس» با وجود تقاضای خرید و فروش معامله‌ای نداشتند. بر این اساس در بازار آتی همچنان «وکار» آبان و «فملی» آبان‌ماه به ترتیب با 104 و 106 موقعیت بازار بیشترین میزان را به خود اختصاص داده‌اند.