گروه بورس - بنیاد دینی و فرهنگی «صدوق بزرگ» طی هفته آتی به عرضه ۳/۶۷ درصد از سهام گروه صنعتی سدید اقدام می‌کند. براساس اطلاعیه مدیریت بازار، فروشنده قصد دارد سهام قابل‌عرضه را به قیمت پایه سه هزار ریال واگذار کند.

شرایط واگذاری بلوک یادشده که در تاریخ ۲۱ مهرماه سال جاری در بازار اول معاملات بورس عرضه می‌شود، به صورت یکجا و نقد اعلام شده است.

در صورت انجام‌ معامله، مهلت پرداخت حصه نقدی (معادل ۱۰۰ درصد از ثمن معامله) حداکثر ۹ روز کاری پس از تاریخ عرضه است.

همچنین کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که سه درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقدا یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجود واریز به این شرکت ارائه کنند. در صورتی که خریدار به تعهدات خود پس از ورود سفارش خرید عمل نکنند، ابتدا کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) از محل وجه واریزی یا ضمانت‌نامه یادشده تامین و مابقی آن به عنوان وجه التزام به حساب فروشنده واریز خواهد شد. کارمزد کارگزار فروشنده به عهده فروشنده خواهد بود.

کارگزارانی که در این گونه معاملات بدون دریافت مبلغ مزبور یا ضمانت‌ بانکی از مشتری اقدام به ورود سفارش کنند، راسا ملزم به پرداخت کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) به حساب اشخاص مربوطه و مازاد آن تا سقف سه درصد ارزش معامله براساس قیمت پایه به حساب فروشنده هستند.

تعهدات خریدار در قرارداد فروش

از سوی دیگر، خریدار با امضای این قرارداد اقرار شرعی و قانونی می‌کند که کلیه اطلاعات مربوط به شرکت مورد معامله، در اختیار ایشان قرار گرفته و با علم و اطلاع کامل از وضعیت و موقعیت شرکت مورد معامله، اقدام به انعقاد این قرارداد می‌کند و حق هر گونه ادعایی را تحت‌هر عنوان علیه فروشنده، هیات‌مدیره‌های فعلی و گذشته و مدیران عاملی فعلی و گذشته شرکت را از خود سلب و ساقط می‌کند.

همچنین خریدار شرعا و قانونا حق هر گونه ادعای مرتبط یا ناشی از نحوه عملکرد شرکت مورد معامله و هیات‌مدیره‌های فعلی و گذشته آن و مدیران‌عامل فعلی و گذشته آن را تا تاریخ این قرارداد، علیه فروشنده و هیات‌مدیره‌های فعلی و گذشته آن و مدیران‌عامل فعلی و گذشته آن را تحت هر عنوان از خود سلب و ساقط می‌کند و کلیه تعهدات و پرداخت‌ها و دریافت‌های سابق را مورد تایید

قرار می‌دهد.

خریدار ملتزم می‌شود پس از قطعی شدن معامله با تلاش لازم و کافی نسبت به جایگزینی تمامی اسناد مالی سابق الصدور هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت گروه صنعتی سدید (سهامی عام) و شرکت‌های لوله‌سازی ماهشهر (سهامی خاص)، لوله و تجهیزات سدید (سهامی عام)، سرمایه‌گذاری سدید تدبیر (سهامی خاص)، فالق صنعت (سهامی عام)، صبا نیرو (سهامی خاص)، سدید تامین مهندسی (سهامی خاص)، توان باد (سهامی خاص) شرکت تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی (سهامی خاص) و SIG، نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری و غیره، با اسناد مالی جدید موافق تغییرات مجمع و هیات‌مدیره و صاحبان امضای مجاز خریداران جدید، حداکثر تا شش ماه اقدام لازم به عمل می‌آورد.

بدیهی است همزمان با امضای قرارداد حاضر تمامی تعهدات مالی و قانونی اسناد سابق‌الصدور عینا به خریداران و هیات‌مدیره جدید ناشی از واگذاری سهام انتقال می‌یابد و خریدار و هیات‌مدیره جدید متضمنا مسوولیت پاسخگویی در مراجع ذی‌صلاح را شرعا و قانونا متعهد و ملتزم می‌شوند.