گروه بورس - شرکت سیمان سپاهان اطلاعات ۶ ماهه صورت‌های مالی خود را در بازار منتشر کرد. براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «سپاها» طی دوره گزارش شده معادل ۲۲۱ ریال از پیش‌بینی سود ۳۴۷ ریالی خود را نسبت به بودجه محقق کرد.از این رو با پوشش ۶۴ درصدی پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی جاری توانست از پیش‌بینی ۶ ماهه خود پیشی گیرد.

همچنین مطابق این اطلاعیه، سپاهان از فروش انواع محصولات خود در همین مدت معادل ۷۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال درآمد کسب کرد. این امر منجر شد تا «سپاها» طی نیمه نخست سال‌جاری ۵۶ درصد از پیش‌بینی فروش امسال را نسبت به بودجه محقق کند.سود ناخالص «سپاها» در ۶ ماه ابتدای سال معادل ۲/۳۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است. سود عملیاتی ۶ ماهه «سپاها» در حالی که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد، برابر ۴/۲۵۶ میلیارد ریال بود.

«سپاها» هزینه‌های مالی امسال را مبلغ ۳/۱۶۸ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان نیمه سال‌جاری ۶/۱۰۶ میلیارد ریال از این رقم را پوشش داد. این در حالی است که سال گذشته هزینه‌های مالی «سپاها» معادل ۷/۱۶۲ میلیارد ریال پیش‌بینی شد که طی ۶ ماه نخست سال مالی ۸۸ معادل ۶۲ میلیارد ریال از این رقم را در هزینه‌های مالی خود به ثبت رساند.