گروه بورس - با انتخاب نمایندگان مطبوعات و خبرگزاری‌ها در شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، نخستین گام جدی در جهت بهره‌گیری از یکی از ارکان توسعه‌ای بازار سرمایه در بهبود وضعیت فعالیت بورس اوراق بهادار برداشته شد. به گزارش خبرنگار ما، عصر روز یکشنبه در نشستی که با حضور نمایندگان ۱۴ رسانه شامل روزنامه‌های جهان اقتصاد، همشهری، دنیای اقتصاد، گسترش صنعت، عصر اقتصاد، تهران امروز، ایران، هدف‌و‌اقتصاد، ابرار اقتصادی، خبرگزاری‌های فارس، موج، ایسنا، پایگاه اطلاع‌رسانی و تحلیلی بورس ۲۴ و خبرآنلاین برگزار شد، دو نماینده از سوی مطبوعات و خبرگزاری‌ها به عنوان اعضای شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه و یک عضو نیز به عنوان عضو علی‌البدل برای حضور در شورای مزبور، انتخاب و معرفی شدند. بنابراین گزارش، در این نشست «علیرضا کدیور»، دبیر گروه بورس روزنامه «دنیای اقتصاد» به نمایندگی از مطبوعات و رسانه‌های مکتوب و «محبوبه مغانی»، دبیرگروه بورس خبرگزاری موج به نمایندگی از خبرگزاری‌ها به عنوان اعضای دائمی شورای اطلاع‌رسانی بورس انتخاب شدند. افزون‌بر این، «سروش خسروی‌فر»، دبیرگروه بورس روزنامه همشهری نیز به عنوان عضو علی‌البدل شورای مزبور انتخاب و معرفی شد.

بنابر این گزارش، در این نشست «سعید مستشار»، مدیر روابط عمومی سازمان بورس که دبیری شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه را بر عهده دارد، در اظهاراتی درباره این شورا گفت: سازمان بورس با هدف بهره‌گیری از رسانه‌ها در جهت توسعه بازار سرمایه و اهداف تعیین‌شده برای آینده این بازار و توجه به رسانه‌ها به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه، اقدام به راه‌اندازی شورای مزبور کرد.

وی افزود: مدیران روابط عمومی سازمان بورس، بورس کالا، فرابورس ایران، کانون کارگزاران و نهادهای مالی در این شورا عضویت دارند و دو نماینده از مطبوعات و خبرگزاری‌ها می‌توانند در شورای ذکر شده عضویت داشته باشند. افزون بر این صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم به عنوان رسانه ملی یک نماینده در این شورا معرفی خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با آغاز به کار این شورا و تشکیل کمیته‌های تخصصی در آن، نقش رسانه‌ها در توسعه بازار سرمایه پررنگ‌تر شده و بازار سرمایه بتواند در کنار رسانه‌ها و با همفکری آنان، رویدادهای مثبت و تاثیرگذاری را در آینده رقم بزند. وی افزود: با انتخاب اعضای شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، این شورا در آینده‌ای نزدیک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.