گروه بورس - مجوز افزایش سرمایه سه شرکت بورسی صادر شد. براساس اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، کارتن ایران، فنرسازی خاور و بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین‌کوی مجوزهای لازم برای انجام افزایش سرمایه را دریافت کردند.

بنابراین گزارش کارتن ایران در نظر دارد سرمایه خود را به میزان ۶۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال افزایش دهد. این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده، آورده نقدی سهامداران و سایر اندوخته‌ها انجام خواهد شد.

کارتن ایران به منظور سرمایه‌گذاری در گلوگاه‌ها جهت رفع محدودیت‌های موجود در بخشی از تولید و بهبود کیفیت محصولات مجوز این افزایش سرمایه را از سازمان بورس دریافت کرده است. همچنین فنرسازی خاور مجوز ۴۰ میلیارد ریال افزایش سرمایه دریافت کرده است.

این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به منظور اصلاح ساختارهای مالی، تصویب افزایش سرمایه را در مجمع عمومی فوق‌العاده مطرح خواهد کرد.

تکین‌کوی نیز دیگر شرکتی است که مجوز لازم برای افزایش سرمایه را از سازمان بورس اخذ کرد.

تکین کوی این افزایش سرمایه را به منظور اجرای طرح‌های گسترش فعالیت در زمینه‌های حفاظت فنی و کنترل خوردگی و بازرسی غیرمخرب و از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به اجرا خواهد گذاشت. این در حالی است که شروع پذیره‌نویسی، حداکثر تا شصت روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم شروع پذیره‌نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز می‌شود و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.