گروه بورس - همایون دارابی: بازار دادوستد سهام دیروز تحت‌تاثیر افت برخی از نمادهای عمده قرار گرفت و کاهش شاخص را تجربه کرد. در بازار دیروز معامله گران پس از تشکیل صف فروش برای نمادهای خودرویی به خصوص سایپا و گروه بهمن و کاهش قیمت برخی از نمادهای شاخص بانکی و سرمایه‌گذاری، شاهد کاهش تقاضا در بازار بودند که این امر انگیزه خرید را در اکثر نمادها از سهامداران خرد گرفت، اما سهامداران عمده بازار همچنان به حمایت از بازار ادامه داده و اکثر صف‌های فروش جمع‌آوری شد. در این میان مسوولان بازار در میانه بازار دیروز اقدام به بازگشایی برخی از نمادهای متوقف کردند، اما این شوک انگیزه‌ای نیز نتوانست در کلیت بازار دیروز تغییری دهد و شاخص در نهایت با ۲/۱۶۱ واحد کاهش مواجه شد. کارشناسان بازار انتظار دارند با توجه به حمایت صورت گرفته از سوی سهامداران عمده در روزهای آینده شاهد تغییر در روند بازار باشند، به ویژه آنکه اصلاح قیمتی مناسبی نیز در اکثر نمادهای بازار رخ داده است. در بازار دیروز روند انتشار گزارش‌های ۶ماهه نیز ادامه یافت و برخی از نمادهای عمده بازار نظیر مخابرات گزارش خود را منتشر کردند که این گزارش همانند گزارش برخی دیگر از نمادهای سنگین وزن بازار همانند ملی مس و بانک ملت رشد را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

در بازار دیروز در گروه فلزی نماد فولاد مبارکه برای اعلام گزارش ۶ماهه متوقف شد. این توقف توام با شایعاتی در مورد پوشش مناسب این شرکت در نیمه نخست امسال و تعدیل سود هر سهم به بیش از ۵۰۰ ریال همراه است. در این گروه کالسیمین در بازگشایی و در بازار منفی رشد قیمتی را تجربه کرد، اما ملی مس به این اندازه خوش شانس نبود و به‌رغم تعدیل مناسب بدون رشد قیمتی بازگشایی شد.

در گروه سرمایه‌گذاری، خبرهایی از احتمال تغییراتی در پرتفوی توسعه صنعتی در بازار منتشر شد که براساس این شایعات فروش سهام این شرکت در قند پیرانشهر و بیمه البرز در دستور کار است.

در گروه غذایی، رشد بهای قند و شکر و روغن خوراکی احتمالا تاثیرات مثبتی را بر شرکت‌های این گروه خواهد گذاشت. کاهش واردات و همچنین رشد قیمت‌ها در بازار جهانی سبب رشد بهای فروش شرکت‌های این گروه شده است.

در گروه سیمانی، سیمان تهران دیروز شاهد بازگشایی نماد بود که این بازگشایی با رشد قیمت مواجه شد. در مجموع بازار دیروز بازار ضعیفی بود که در آن شاخص کل با افت مواجه شد. ارزش معاملات نیز به ۶/۳۱ میلیارد تومان بالغ شد.