فرید هلالات
این طور به نظر می‌رسد که قیمت سهام شرکت سایپا در قالب کانالی صعودی و بلندمدت در نوسان است. در طی معاملات اخیر قیمت سهام شرکت در محدوده ۱۹۳ تومان به تلاقی خط حمایت کانال قیمت و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه برخورد کرده و به خوبی حمایت شده است.

این در حالی است که در اسیلاتور MACD سیگنال واگرایی مثبت به نشانه اشباع بازار فروش مشاهده می‌شود. همچنین قرار داشتن عدد اسیلاتور شاخص قدرت نسبی در محدوده هیجان فروش، هنگامی که در اسیلاتور MACD واگرایی مثبت مشاهده می‌شود نشانه‌ای از درجه بالا در اشباع فروشندگی است. در مجموع می‌توان قیمت سهام شرکت را در محدوده کف دانست.
بر اساس قواعد کلاسیک تکنیکال بازار صعودی جاری باید بتواند به حدی فراتر از قله بازار صعودی قبلی در محدوده ۲۷۷ تومان دست یابد. این در حالی است که تصحیح ۲۰۰ درصد در هنگام ایجاد سیگنال Bullish Break Out در محدوده ۲۷۷ تومان، در محدوده مقاومتی ۳۶۰ تومان قرار دارد.
از سوی دیگر قرار داشتن 100 درصد بسط فیبوناچی بلندمدت در محدوده 360 تومان حائز اهمیت است. در کوتاه‌مدت قیمت سهام شرکت با مقاومت‌هایی در محدوده 225، 235 و 245 تومان همراه است. از آن جایی که ورود به سهام شرکت بر اساس واگرایی مثبت در دستور کار معامله گرقرار گرفته، خروج نیز باید با دریافت سیگنال واگرایی منفی انجام شود.
WWW.IRBORNA.IR
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.