فارس- معاون مالی گروه سایپا از پیاده‌سازی طرحی برای ساماندهی شفافیت و اطلاع‌رسانی بورسی ۸۰ شرکت این گروه خبر داد. حسن امیری در جریان برگزاری نشست دیروز مدیران ارشد مالی شرکت‌های زیرمجموعه سایپا که با هدف آگاهی از وظایف شرکت‌ها در قبال بورس و اخلاق حرفه‌ای در بازار اوراق بهادار و با حضور معاون شرکت بورس تشکیل شد، اظهار داشت: سابقه این اقدام که برای نخستین بار در بین شرکت‌های بورسی انجام می‌شود به بازدید سال گذشته مدیرعامل سایپا از بورس و برنامه افزایش تعامل بین شرکت‌های گروه سایپا و سازمان و شرکت بورس برمی‌گردد که بر آن تاکید ویژه‌ای شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس بعد از برگزاری سمیناری در اواخر سال گذشته برای فعالان و کارگزاران بورس، نشست دیروز با نگاه آموزشی و تبادل اطلاعات و ارتقای شفافیت و اطلاع‌رسانی شرکت‌های گروه سایپا برگزار شد تا هم شرکت های گروه با انتظارات، وظایف و مسوولیت‌ها در قبال بورس آشنا شوند و هم اینکه انتظارات سازمان و شرکت‌ بورس در مورد اطلاع‌رسانی و تکالیف قانونی شرکت‌ها و انتقال مسوولیت‌‌ها به اعضای هیات‌مدیره تبیین شود.

امیری ادامه داد: یکی از نکات مدنظر در جلسه سال گذشته با مسوولان بورس، نوع اطلاع‌رسانی و شفافیت اطلاع‌رسانی گروه برای همه شرکت‌ها است تا از طریق به‌کارگیری مکانیزم مشخصی اطلاع‌رسانی‌ها انجام شود. به همین منظور از این پس یکی از ملا‌ک‌های مدنظر، وضعیت شفافیت اطلاع‌رسانی زیرمجموعه‌های گروه سایپا است. این موضوع شامل شرکت‌های غیربورسی گروه سایپا هم می‌شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: با این اقدام دو اتفاق رخ می‌دهد، اول اینکه شرکت‌های غیربورسی گروه برای ورود به بورس از آمادگی کاملی برخوردار می‌شوند. دوم اینکه در حوزه اقتصادی سایپا ستادی برای مکانیزم اطلاع‌رسانی شرکت‌ها با هدف ارتقای شفاف‌سازی ایجاد می‌شود.