گروه بورس- بازار آتی روز گذشته به دلیل عرضه سهام پست بانک در بورس اوراق بهادار با کاهش معاملات روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار ما، در این بازار معامله‌گرانی که در اندیشه خرید سهام پست‌بانک بودند، اقدام به خروج پول‌های خود از بازار آتی کردند. در بازار آتی روز گذشته، تنها دو قرارداد «فملی» و «فولاد» آبان‌ماه با قیمت ۸ هزار و ۸۵۰ ریال و دو هزار و ۵۵۰ ریال مورد دادوستد قرار گرفتند.
این دو معامله صورت گرفته در «آتی» منجر شد تا جمع ارزش معاملات این بازار به رقم 64 میلیون و 800 ریال برسد. از این رو ارزش معاملات دیروز بورس آتی در مقایسه با روز ماقبل با 95 درصد افت مواجه بود. در این بازار قراردادهای مختلف از جمله «کچاد» و «خساپا» آبان، دی و اسفندماه بدون تقاضا بودند.
اما در سایر نمادها برای ماه‌های آبان، دی و اسفندماه تقاضاهایی وجود داشت.
در میان عرضه‌کنندگان قراردادها در بورس آتی روز گذشته بیشترین میزان عرضه به دو نماد فملی آبان‌ماه و «فملی» دی‌ماه اختصاص داشت.
با وجود نقایصی که در سایت اطلاع‌رسانی شرکت بورس در زمینه اعلام قیمت تسویه قراردادها برای ماه‌های تعیین شده و موقعیت باز قابل مشاهده وجود دارد، قیمت‌های تسویه نمادهای «وکار»، «وغدیر» «وپارس»، آبان‌ماه هریک به ترتیب معادل سه هزار و ۹۲۶ ریال، سه هزار و ۷۵ ریال و دو هزار و ۹۵۵ ریال اعلام شده است.
قیمت «فملی» دی و اسفندماه نیز هریک برابر 8 هزار و 975 ریال و 9 هزار و 425 ریال تعیین شده‌اند که به علت نقص یاد شده از تغییرات قیمت تسویه این نمادها که روی آنها معامله‌ای صورت نگرفته است، اطلاعاتی در دسترس نیست.
سایر نمادها نیز در سایت اطلاع‌رسانی بورس آتی در این زمینه تا روز گذشته بی‌بهره مانده‌اند.