گروه بورس - سیمان مازندران از پیش‌بینی ۶ ماهه خود جلو افتاد.

براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق‌بهادار، در حالی که «سمازن» در نیمه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۸۰۰ درصدی سود خود مواجه است، مبلغ ۵۰۰ ریال سود به ازای هر سهم در این مدت شناسایی کرده است.

این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را با سرمایه ۹/۲۷۳ میلیارد ریالی مبلغ ۷۳۲ در نظر گرفته است که در مقایسه با پیش‌بینی سود سال‌مالی گذشته ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین «سیمان مازندران» در سال‌مالی جاری با افزایش هزینه‌های مالی رو به رو است به طوری که تا پایان نیمه نخست سال‌جاری معادل ۴/۶۳ میلیارد ریال هزینه مالی داشته است.

«سمازن» در دوره مورد گزارش توانست ۵۴ درصد از پیش‌بینی ۵/۵۰۴ میلیارد ریالی سود ناخالص خود را نسبت به بودجه محقق کند. همچنین در پایان دوره ۶ ماهه این شرکت توانست مبلغ ۸۰۵ ریال سود عملیاتی کنار بگذارد.

پیش‌بینی عملکرد «سمازن» برای سال‌مالی ۸۹ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۳۴ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۲۷ درصد افزایش و سود عملیاتی ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

«سیمان مازندران» پیش‌بینی کرده است که مبلغ ۴۰۰ ریال سود میان صاحبان سهام خود در مجمع عمومی عادی سالانه تقسیم کند. این شرکت تاکید کرده است که پیش‌بینی افزایش سرمایه در سال‌مالی جاری را در نظر نگرفته است.