گروه بورس- هدیه لطفی: مدیرعامل شرکت فرابورس از واگذاری سهام ایران ایرتور در آینده نزدیک از طریق این شرکت خبر داد.

مصطفی امیدقائمی روز گذشته در گفت‌وگو با ایرنا درباره واگذاری سهام شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و افزود: هرچند واگذاری شرکت هواپیمایی هما هنوز در مراحل بررسی و کار کارشناسی قرار دارد اما کار کارشناسی سهام شرکت هواپیمایی ایران ایرتور روبه پایان است. وی ادامه داد: به‌زودی جلسه معرفی این شرکت برای واگذاری سهام آن از طریق فرابورس صورت خواهد گرفت. مدیرعامل شرکت فرابورس با بیان آنکه حجم معاملات این شرکت با پذیرش شرکت همراه اول در فرابورس به نسبت زمان حاضر رشد مناسبی خواهد یافت، افزود: ارزش شرکت همراه اول شاید حدود ۳۰ تا ۴۰ برابر ارزش سهام موجود باشد که هم‌اکنون در فرابورس مورد معامله قرار می‌گیرد. امیدقائمی ادامه داد: با پذیرش شرکت همراه اول یک گام بزرگ برای افزایش ارزش شرکت‌هایی که هم اکنون در بازارهای اول و دوم فرابورس پذیرفته شده‌اند، برداشته خواهد شد. وی ادامه داد: قیمت پایه همراه اول براساس مکانیزم حراج و بخش عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. مدیرعامل شرکت فرابورس درباره زمان عرضه همراه اول در این شرکت نیز گفت: زمان عرضه سهام همراه اول، ‌طی هفته‌های آتی خواهد بود زیرا به دلیل تعطیلات و آلودگی هوا امکان تعیین تاریخ دقیق برای عرضه هنوز امکان‌پذیر نیست.
بازار کم‌تحرک
از سوی دیگر بازار فرابورس روز گذشته را در شرایط متعادلی آغاز و سپری کرد و تحرک خاصی در این بازار به چشم نخورد.روز گذشته تعداد دو میلیون و ۲۰۳ هزار سهم در بازار فرابورس دادوستد شد و ارزش کل معاملات به رقم ۸ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال رسید.همچنین ارزش معاملات بازار اوراق مشارکت فرابورس نیز معادل رقم ۶۷۶ میلیون ریال بود که این رقم از معاملات گواهی سپرده سعدی و اوراق مشارکت ایران شرق صورت گرفت.در این بازار تعداد ۸۰ برگه از گواهی ایران شرق به ارزش ۸۰ میلیون ریال و تعداد ۵۹۰ برگه گواهی سپرده سعدی به ارزش ۵۹۶ میلیون ریال معامله شد.در بازار اول فرابورس نیز بیمه دی با حجم معاملاتی بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار سهم به عنوان پرمعامله‌ترین نماد شناخته شد. همچنین گواهی تسهیلات بانک مسکن به‌عنوان با ارزش‌ترین سهم دیروز را به خود اختصاص داد.گواهی مزبور با حجم معاملاتی ۴ هزار و ۱۶۵ برگه، ارزشی معادل سه میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال روانه بازار کرد.
همچنین هر گواهی در بازار دیروز با 6 هزار و 310 ریال افت قیمت، به نرخ 829 هزار و 210 ریال معامله شد.
از سوی دیگر نمادهای معاملاتی کویرتایر، تجارت الکترونیک پارسیان و لیزینگ ایرانیان نیز هرکدام به ترتیب ۹۸/۴ درصد، ۲۳ صدم درصد و ۶ صدم درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.
این در حالی است که شرکت‌های بیمه دی عمران و توسعه شاهد و مرجان کار شاهد رشد قیمت سهام خود بودند.