گروه بورس- شرکت نفت پارس درخصوص فروش سهام بیمه دی اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر کرد. بنابر گزارش سازمان بورس، نفت پارس اعلام کرده است که تعداد ۱۵ میلیون و ۷۰۵ هزار سهم از سهام شرکت بیمه دی متعلق به این شرکت در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه به مبلغ ۳۳ میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۸۷ ریال به فروش رسیده است. سود ناشی از این موضوع به ازای هر سهم حدود ۷۰ ریال اعلام شده است.

این در حالی است که نفت پارس تاکید کرده که سود هر سهم پیش‌بینی شده شرکت برای سال مالی ۱۳۸۹ همچنان ۵۰۷ ریال است.

همچنین شرکت اعلام کرده که رای قطعی برائت نفت پارس نیز صادر شده است. براساس رای بدوی صادره در بهمن‌ماه سال ۸۶ سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران بابت عدم رعایت ضوابط قیمت‌گذاری محصولات در سال ۱۳۸۳، مبلغ ۳۴۴ میلیارد ریال بابت اصل و جریمه برای شرکت تعیین کرده بود که متعاقب اعتراض شرکت به نحوه رسیدگی، پرونده دوباره در دادگاه تجدیدنظر رسیدگی شد و پس از اعتراض شرکت به رای تجدیدنظر شده، پرونده مزبور در شعبه ۲۵ دیوان عدالت اداری بررسی شد. طبق رای صادره توسط دیوان عدالت اداری، رای تجدیدنظر سازمان تعزیرات حکومتی را مخدوش تشخیص و با نقض آن رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارجاع شد و طی حکم مورخ ۱۹ آبان‌ماه رای به برائت شرکت نفت پارس در سال ۱۳۸۳ صادر شد و رای صادره قطعی است.

نفت پارس اعلام کرده است که بابت مبلغ مذکور هیچ‌گونه ذخیره‌ای را قبلا در حساب‌ها منظور نکرده است و رای صادره هیچ‌گونه تاثیر ریالی بر حساب‌های شرکت ندارد و تنها جهت شفاف‌سازی اعلام می‌شود.