سنا - سازمان بورس و اوراق بهادار روز دوشنبه اسامی قبول‌شدگان قطعی و مشروط آزمون‌های بازار سرمایه را اعلام کرد.

افرادی که در دو آزمون اصول مقدماتی بورس اوراق بهادار و اصول مقدماتی بورس کالا مشروط شده‌اند (۸۰ درصد حدنصاب ‌نمرات قبولی را احراز کرده‌اند) تنها با ارائه مدارک زیر، قبولی آنان قطعی خواهد شد و در صورت ارائه نکردن مدارک، به منزله مردود تلقی می‌شوند.
قبول‌شدگان مشروطه آزمون اصول مقدماتی بورس اوراق بهادار لازم است، سابقه خدمت تمام وقت همراه با پرداخت حق‌بیمه به مدت دو سال مستمر یا سه سال غیرمستمر در محدوده 6 سال منتهی به تاریخ آزمون و در فعالیت اصلی هر یک از نهادهای سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت بورس اوراق بهادار تهران، شرکت فرابورس ایران، شرکت‌های کارگزاری (با فعالیت مرتبط با بورس اوراق بهادار)، سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران و شرکت و موسسات عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران (با فعالیت مرتبط با بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران) ارائه دهند.
همچنین مشروطین آزمون اصول مقدماتی بورس کالا لازم است، سابقه خدمت تمام وقت همراه با پرداخت حق‌بیمه به مدت دو سال مستمر یا سه سال غیرمستمر در محدوده ۶ سال منتهی به تاریخ آزمون و در فعالیت اصلی هر یک از نهادهای سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت بورس کالای ایران، شرکت‌های کارگزاری (در فعالیت مرتبط با بورس کالا)، سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران (به مدت ۴ سال مستمر یا ۶ سال غیر‌مستمر) و سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران ارائه دهند.
سازمان بورس اعلام کرد: سوابق افراد مامور به خدمت از سایر نهادها با احراز سایر شرایط پذیرفته می‌شود. این افراد لازم است مدارک پرداخت حق بیمه را از سازمان تامین اجتماعی اخذ و به همراه تاییدیه کار تمام وقت (با ذکر نوع شغل) در نهاد مورد نظر را حداکثر ظرف یکماه از تاریخ آزمون به اداره امور گواهینامه‌های حرفه‌ای ارسال نمایند.
همچنین افراد مامور لازم است علاوه بر مدارک فوق، مدارک لازم دیگر (از جمله حکم ماموریت) خود را به این اداره ارسال کنند.
کارنامه تمامی شرکت‌کنندگان از تاریخ 22 آذرماه جاری بر روی تارنمای اداره امور گواهینامه‌های حرفه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار به نشانی http://reg.seo.ir قابل مشاهده است که کارنامه هر داوطلب با وارد کردن شماره رهگیری قابل مشاهده است. در صورت فراموش شدن شماره رهگیری، با وارد کردن شماره ملی و شماره شناسنامه، شماره رهگیری قابل دریافت مجدد است.
شرایط قبولی در آزمون‌ها
بر این اساس باید نمره هر درس مساوی یا بیشتر از نصف میانگین نمره آن درس باشد و نمره کل داوطلب مساوی یا بزرگ‌تر از مجموع میانگین نمرات کل داوطلبین و یک انحراف معیار از نمرات کل باشد. افرادی که 80 درصد این حدنصاب‌ها را احراز کرده باشند به عنوان مشروط اعلام شده‌اند.
افرادی که نسبت به نمرات خود اعتراض دارند، می توانند اعتراض خود را حداکثر یک هفته از تاریخ اعلام نتایج، به آدرس egh@seo.ir با ذکر شماره رهگیری، نام درس و نام آزمون ارسال کنند.
همچنین افرادی که به عنوان دانشجوی ترم آخر ثبت‌نام کرده و قبول شده‌اند، لازم است حداکثر تا فروردین سال 1390 فارغ‌التحصیل شوند، در غیر‌این ‌صورت قبولی آنان ملغی خواهد شد.
برای صدور گواهی‌نامه، ارسال تصویری از صفحه اول شناسنامه و کارت ملی الزامی است. قبول‌شدگان لازم است حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ اعلام نتایج، این مدارک را به نشانی الکترونیکی egh@seo.ir ارسال کنند.
یادآور می‌شود اسامی قبول‌شدگان و مشروطین آزمون‌های بازار سرمایه در پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه آمده است.