گروه بورس - بیش از نیمی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت خواستار برگزاری مجدد انتخابات هیات‌مدیره کانون سهام عدالت به صورت بلوکی شدند. به گزارش خبرنگار ما، نمایندگان بیش از نیمی از شرکت سرمایه‌گذاری استانی دوشنبه هفته جاری در تهران گردهم آمدند تا در مورد انتخابات مجدد هیات‌مدیره «کانون» از یک سو و اصلاح بندهای اساسنامه کانون تصمیم‌گیری کنند.

در این جلسه که با مصوبات ۶ گانه‌ای همراه بود، نمایندگان قانونی یا وکالتی استان‌های تهران، ایلام، بوشهر، اصفهان، یزد، آذربایجان غربی، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، اردبیل، قم، هرمزگان، چهار محال و بختیاری، سمنان، کرمانشاه، قزوین و لرستان حضور داشتند. در این جلسه تغییر نحوه برگزاری انتخابات ۷ عضو اصلی هیات‌مدیره کانون مورد بررسی قرار گرفت و براساس توافق حاضران، پیشنهاد جایگزینی (انتخابات بلوکی) مطرح و تصویب شد.

متن کامل ۶ مصوبه جلسه هم‌اندیشی استان‌ها در پی می‌آید:

«۱- مقرر گردید دبیرخانه اصلاح و تغییرات اساسنامه کانون در تهران تشکیل و دبیر آن آقای داریوش پاک‌بین تعیین شدند که فعالیت آن تا برگزاری مجامع عمومی عادی به طور قطع و مجمع عمومی فوق‌العاده ادامه خواهد داشت.

۲- مقرر گردید کمیته اصلاح و تغییرات اساسنامه کانون با ترکیب ۶ نفره: آقایان کریمی از استان اردبیل، موسویان از استان اصفهان، مومنی از استان سمنان و داریوش پاک‌بین از استان تهران و سرکار خانم جمشیدیان به عنوان وکیل کمیته جهت پیگیری‌های حقوقی و تعامل با سازمان بورس و ... و یک نفر کارشناس حقوقی از طرف سازمان بورس تشکیل گردد و کارشناس حقوقی از طرف سازمان بورس توسط کمیته و دبیرخانه موضوع بند ۱ به همکاری گرفته شود. ۳- مقرر گردید در خصوص برگزاری جلسه عمومی عادی به طور فوق‌العاده، صورت‌جلسه‌ای توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی حاضر (توسط هیات‌مدیره) با دستور تعیین مجدد هیات‌مدیره و تاکید بر برگزاری آن جلسه تنظیم و ترجیحا حداکثر طی ۴۸ ساعت به دبیرخانه کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت ارسال گردد.

۴- هزینه‌های تشکیل دبیرخانه اصلاح و تغییرات اساسنامه موضوع بند ۱ و همچنین کمیته اصلاح و تغییرات اساسنامه (موضوع بند ۲) به عهده شرکت‌های حاضر در جلسه خواهد بود.

۵- مقرر گردید کمیته موضوع بند ۲، با ایجاد هماهنگی بین استان‌ها مستندات و تصمیمات متخذه را جمع‌بندی و حداکثر یک روز قبل از برگزاری مجمع در یک جلسه پیش مجمع با حضور نمایندگان شرکت‌های حاضر در جلسه مطرح و به اطلاع و تصویب نهایی اعضا رسانده شود. ۶- بلوک‌های هفت‌گانه استان‌ها به شرح زیر جهت معرفی نماینده و استان کاندیدای حقوقی برای هیات‌مدیره کانون تشکیل شود:

۱) سیستان و بلوچستان - کرمان - یزد - هرمزگان - بوشهر

۲) خراسان شمالی - جنوبی - رضوی - گلستان

۳) آذربایجان غربی - آذربایجان شرقی - اردبیل - زنجان

۴) تهران - قزوین - مرکزی

۵) سمنان - مازندران - گیلان - قم - اصفهان

۶) کردستان - کرمان - ایلام - خوزستان - همدان

۷) لرستان - چهار محال و بختیاری - کهکیلویه و بویراحمد