گروه بورس - ۳۰ نفر از اعضای کانون‌های سرمایه‌گذاری از کارخانجات گروه شرکت‌های توسعه معادن روی بازدید کردند. محمد ابراهیم فروزنده مدیرعامل گروه شرکت‌های توسعه معادن روی، در این بازدید ضمن تشریح وضعیت گروه در بورس گفت: نقش‌های مختلفی در عرصه‌های مختلف مانند تولید، فروش و بالا بردن EPS برای شرکت تعریف و مقرر شده است در افق سال‌های ۹۳ و ۹۴، فروش شرکت از ۲۰۰ میلیارد تومان کنونی به ۸۵۰ میلیارد تومان برسد و EPS شرکت به ۱۰۰ تومان افزایش پیدا کند.

وی همچنین برنامه افزایش ظرفیت، ایجاد بازارهای جدید برای محصولات شرکت، افزایش راندمان، کاهش هزینه‌ها و فراهم کردن فضاهای جدید کسب و کار را به عنوان وظیفه گروه عنوان کرد و افزود: تبدیل خاک معدن به کنسانتره و پس از آن تولید شمش سرب و روی در حال انجام است و اکنون این گروه تنها تولید‌کننده سرب به‌صورت صنعتی در کشور است.

فروزنده از توجه به صنایع بالا دستی و پایین‌دستی در شرکت خبر داد و اظهار داشت: تلاش ما این است که هرچه سریع‌تر معدن انگوران به کنسرسیوم که ۷۵درصد سهام آن را شرکت توسعه معادن روی داراست، واگذار شود؛ در غیر این صورت برای تامین مواد اولیه در حال مطالعه بر روی معادن داخلی، کشورهای همسایه و کل جهان هستیم.مدیرعامل گروه شرکت‌های توسعه معادن روی از تولید ۶۳ هزار تن محصول طی سال گذشته در مجموعه گروه خبر داد و گفت: تولید امسال با پیش‌بینی‌های صورت گرفته و با ۳۰ درصد رشد به ۹۲ هزار تن خواهد رسید و برای سال آینده نیز برنامه ما این است که با تمام ظرفیت کارکرده و به تولید ۱۲۰ هزار تن در سال برسیم که این با تلاش تک تک نیروها و حمایت ذی‌نفعان میسر خواهد شد. در ادامه کارگرزاده مدیرعامل شرکت کالسیمین، نیز در سخنانی بیان کرد: امسال در مقایسه با ۲۰ سال گذشته بدترین نوع ماده معدنی را به لحاظ خلوص عیار دریافت کردیم، اما خوشبختانه بهترین محصول چه به لحاظ کیفیت و کمیت را در ۹ ماهه اول تولید کرده‌ایم.این مدیر صنعتی افزود: اکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تن خاک در کارخانه دپو شده که این میزان در سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ تن بوده است. سال گذشته اگر یک روز خاک به کارخانه نمی‌رسید، خطوط تولید تعطیل می‌شد؛ اما امسال حداقل برای دو تا سه ماه ذخیره داریم.کارگرزاده از تعریض خطوط تولید در تعطیلات خبر داد و بیان کرد: اگر این کار انجام نمی‌شد اکنون باید با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کردیم، به همین جهت امسال توانستیم با تولید ۹۶ تن در روز رکورد تولید روزانه را در کشور کسب کنیم و رکورد ماه را نیزاز آن خود کرده‌ایم. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال در ۲۰ بهمن‌ماه به تولید سال گذشته خود دست خواهیم یافت و رکورد سال را نیز خواهیم زد.