هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی به جمع «دورکاران» پیوستند

فارس - معاون سازمان خصوصی‌سازی از دورکاری اعضای هیات عامل این سازمان خبر داد. مهدی عقدایی در برابر این پرسش که آیا سازمان خصوصی‌سازی هم مشمول طرح دور کاری بوده و در این رابطه چه اقدامی شده؟ پاسخ داد: بله. این سازمان هم به دلیل اینکه ارگانی دولتی محسوب می‌شود شامل پیاده‌سازی طرح دورکاری است.

وی ادامه داد: بر همین اساس فعلا با دورکاری اعضای هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی موافقت شده است و این گروه بعد از طراحی و نهایی شدن نرم افزار که در حال تهیه و آماده‌سازی است، ادامه ‌کارها و فعالیت‌های خود را در ساعات بعدازظهر تا شب در منزل انجام می‌دهند. عقدایی در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای هیات عامل با این اقدام موافق بوده و بابت آن حقوقی هم دریافت می‌کنند یا خیر؟ گفت: همه اعضای هیات عامل از پیاده‌سازی این طرح استقبال کرده و از انجام امور به صورت دور کاری رضایت خاطر دارند. این در حالی است که بابت انجام امور در قالب طرح دورکاری، حقوقی پرداخت نخواهد شد بلکه به مانند زمان حضور در سازمان، اضافه کار داده خواهد شد.

وی در واکنش به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا این طرح شامل دیگر مدیران و کارشناسان سازمان خصوصی‌سازی هم خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشت: این طرح در حال حاضر شامل اعضای هیات عامل است تا بعد از مشخص شدن نتایج آن، ‌بررسی‌های لازم برای پیاده‌سازی آن در برخی قسمت‌های سازمان انجام شود. براساس این گزارش،‌ اعضای هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی شامل پیمان نوری بروجردی معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان، مهدی طبائی عقدائی معاون واگذاری و امور سهام، اسماعیل غلامی معاون آماده‌سازی و اصلاح ساختار بنگاه‌ها، محمد مهدی حاجی قربانی معاون نظارت، امور حقوقی و قراردادها و علیرضا صالح معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی هستند. در آیین‌نامه دورکاری یا کار در خانه (TeleWorking) کارمندان دولت آمده است: ‌دورکاری یعنی‌ انجام وظایف محول شده بدون حضور فیزیکی کارمند واجد شرایط در محل کار سازمان خود با رعایت ضوابط و برای دوره زمانی مشخص.