سنا - در شرایط کنونی به واسطه تصویب قانون جدید بازار سرمایه، ارائه اطلاعات شفاف‌تر صورت می‌گیرد و راه‌اندازی سیستم کدال سبب شده تا اطلاعات به موقع و سریع در اختیار افراد قرار ‌گیرد. محمدرضا رهبر، مدیرعامل کارگزاری حافظ، در خصوص نحوه ارائه اطلاعات از سوی شرکت‌های بورسی به سازمان گفت: خوشبختانه پس از تصویب قانون جدید بازار سرمایه، در این قانون تاکید شده که نحوه معاملات باید کاملا شفاف بوده و در کنار آن ناشران همواره نسبت به ارائه به موقع اطلاعات اقدام کنند و پیرو این مساله به نظر می‌رسد بخشی از مشکلات رفع شده است.

عضو هیات‌مدیره بورس افزود: اکنون در شرایطی قرار داریم که اتفاقات تاثیرگذار در کاهش سود شرکت‌ها باید از طریق متولیان مربوطه به بورس اعلام شود و این اقدام بی شک فعالیت در بازار را شفاف می‌کند.

به گفته رهبر در شرایط کنونی به واسطه تصویب قانون جدید بازار سرمایه، ارائه اطلاعات شفاف‌تر شده و از زمانی که سیستم کدال راه‌اندازی شده اطلاعات به موقع و سریع در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که سازمان بورس باید در این خصوص آموزش‌های لازم را ارائه دهد، تصریح کرد: ارائه اطلاعات به موقع و صحیح در بازار سرمایه بسیار موثر است، زیرا این اطلاعات نقش بزرگی در خرید و فروش سهام دارد و ارائه اطلاعات مناسب شفافیت در بازار را ایجاد می‌کند.