گروه بورس - شرکت معادن منگنز ایران در گزارش ۹ ماهه دلایل تغییر اطلاعات خود را در مقایسه با اطلاعات قبلی عنوان کرده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، شرکت درآمد هر سهم امسال را مبلغ ۵۹۷ ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان دوره ۹ ماهه منتهی به آذرماه تنها سه درصد آن را محقق کرده است.

کاهش سود ناخالص از مبلغ ۳۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال به مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریال از بابت کاهش ۶ هزار و

۲۷۶ تن از برنامه فروش و قیمت تمام‌شده کالای فروش‌رفته و ۷ هزار و ۸۵۳ تن از برنامه‌ تولید سال به دلیل کسری تولید و فروش سنگ در هفت ماهه ابتدای سال است. همچنین افزایش خالص سایر درآمدها به ۷۱۴ میلیون ریال از خالص سایر هزینه‌های عملیاتی به مبلغ

۴۰۰ میلیون ریال بابت فروش خاک سرخ در نیمه دوم سال و درآمد حاصل از فروش سنگ کم‌عیار سنواتی که از بابت آن ذخیره کاهش موجودی در حساب‌ها در نظر گرفته شده بود، ناشی می‌شود. در همین حال افزایش هزینه‌های مالی از هشت میلیارد ریال به ۹ میلیارد ریال عمدتا از بابت عدم بازپرداخت تسهیلات سررسید گذشته به دلیل عدم دریافت مطالبات از شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان (خریدار عمده شرکت) است.

افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری، اغلب بابت افزایش سه هزار و ۱۴۰ میلیون ریالی سود شرکت پروده طبس در سال‌جاری است. از سوی دیگر افزایش سایر درآمدهای متفرقه بابت پیش‌بینی فروش سود حاصل از فروش دارایی‌های شرکت است.