گروه بورس - شناسایی ۳۲۶ ریال سود به ازای هر سهم پس از ۹ ماه از سوی شرکت صنعتی نیرومحرکه، به پوشش

۵۵ درصدی پیش‌بینی درآمد هر سهم این شرکت منجر شد. براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «خمحرکه» پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را برابر ۵۹۶ اعلام کرده است.

در سال‌مالی جاری «نیرومحرکه» پیش‌بینی کرده ۶۹۸ هزار دستگاه گیربکس پیکان RD، گیربکس پژو ۴۰۵، گیربکس پژو ۲۰۶، چرخ‌دنده پیکان و موتورسیکلت تولید ‌کند که تا پایان دوره مورد گزارش ۵۱۳ هزار دستگاه را در کارخانه خود به تولید رسانده است. تولید دوره ۹ ماهه «خمحرکه» در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴/۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

«نیرومحرکه» فروش محصولات در سال‌جاری را مبلغ دو هزار و ۷۷۳ میلیارد ریال پیش‌بینی است که در دوره ۹ ماهه مزبور دو هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال معادل ۸۵ درصد از پیش‌بینی فروش امسال را نسبت به بودجه پوشش داد.

این شرکت در سال‌مالی جاری با کاهش هزینه‌های مالی و اداری روبه‌رو است. همچنین در دوره ۹ ماه گزارش شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در حالی که «خمحرکه» معادل ۸۴ درصد از پیش‌بینی سود عملیاتی امسال را پوشش داده، به ازای هر سهم معادل ۶۹۴ ریال سود عملیاتی طی دوره گزارش‌شده کنار گذاشته است.

علاوه‌بر این شرکت پیش‌بینی کرده است که در سال ۸۹، ۴۵ میلیارد ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری داشته باشد، اما تاکنون رقمی را در این زمینه شناسایی نکرده است.

براساس اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۵۰ درصد سود خالص سال‌مالی ۸۹ را به مجمع عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.