گروه بورس - معاملات روز گذشته بورس آتی با معامله ۴۶ قرارداد به ارزش یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون ریال در ۸ دفعه دنبال شد.

به گزارش خبرنگار ما بازار آتی روز گذشته شاهد معامله سه نماد از قراردادهای اسفندماه بود که ۴۱ قرارداد در شرایط مثبت و ۵ قرارداد با نوسان منفی روبه‌رو بودند.

در این شرایط «اخابر»، «وکار» و «فملی» از نمادهای معامله شده دیروز بودند که دو نماد اول به ترتیب ۱۲۲ و ۹۹ ریال افزایش قیمت داشتند، اما «فملی» با ۹۹ ریال کاهش قیمت به کار خود پایان داد.

این در حالی است که معاملات آتی طی هفته گذشته تحت تاثیر نماد مس بود تا جایی که طی یک هفته، تعداد ۲۳۳ موقعیت باز در نماد تازه وارد «فملی» اردیبهشت‌ماه ایجاد شد، اما مس روز گذشته را با کاهش قیمت سپری کرد تا با ۲۵۵ موقعیت باز در قرارداد «فملی» اسفندماه، قیمت تسویه این نماد به ۱۱ هزار و ۵۰ ریال برسد. از سوی دیگر «اخابر» اسفند ماه با ۲۴۹ موقعیت باز و ۱۷ سفارش خرید دیروز را با قیمت سه هزار و ۲۰۰ ریالی گذراند، هر چند سفارش خریداران در قیمت ۳۰۸۰ ریال بدون فروشنده بود.

همچنین «وکار» اسفندماه دیگر نماد مثبت دیروز بود که در قیمت ۴ هزار و ۵۳۰ ریال تسویه شد. نکته جالب بازار دیروز، کمبود عرضه و سفارش فروشندگان بود که در بیشتر نمادها وجود داشت، به طوری که در نماد «وکار» اردیبهشت‌ماه با وجود ۵۰ سفارش خرید در قیمت پایه، هیچ تقاضای فروشی درج نشد.

«وغدیر» و «اخابر» اردیبهشت ماه نیز از جمله نمادهای پرتقاضای دیروز بودند که به ترتیب ۱۲ و ۳۱ تقاضای خرید داشتند. این در حالی است که توقف «کچاد» و «فولاد» همچنان این قراردادها را نیز بدون معامله گذاشتند.