سنا - با توجه به اجرای برنامه پنجم توسعه از سال جاری و لزوم انجام معاملات ثانویه در بورس، انتظار می‌رود انتشار این اوراق مشارکت تاثیر قابل‌توجهی بر توسعه بازار داشته باشد. مدیر عامل شرکت تامین سرمایه امین، با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال ۸۹ بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای و برخی از بانک‌ها از طریق بورس پذیره‌نویسی کردند که این امر نشان می‌دهد امکان توسعه شرکت‌های سهامی عام با حضور مردم وجود دارد.

محمدرضا آرام‌بنیار ادامه داد: این رقم در سال گذشته بیش از ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان بوده که قابلیت رسیدن به ۱۰ هزار میلیارد تومان را نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از طریق بانک‌ها منتشر شده ابراز داشت: با توجه به اجرای برنامه پنجم توسعه از سال جاری و لزوم انجام معاملات ثانویه در بورس، انتظار می‌رود انتشار این اوراق از طریق بورس تاثیر قابل‌توجهی بر توسعه بازار داشته باشد.

مدیرعامل تامین سرمایه امین در ادامه با اشاره به تامین پروژه‌ها توسط انتشار اوراق مشارکت تصریح کرد: با وجود گستردگی بازار سرمایه و بستری که انتشار اوراق مشارکت برای تامین سرمایه پروژه‌ها فراهم می‌کند، می‌توان به ایجاد یک اشتغال گسترده اقدام کرد.

به گفته وی ایجاد اشتغال در کشور از جمله مواردی است که می‌تواند زمینه شکوفایی و جهاد اقتصادی را در سال‌جاری فراهم کند که البته فضای بازار سهام و در مجموع بازار سرمایه برای این امر مناسب است.