توضیحات مدیر اداره نظارت بر ناشران درباره 3 بانک پرحاشیه

فارس- مدیر اداره نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده از صورت‌های مالی سال ۹۰ نسبت به ۸۹، پیش‌بینی سود هر سهم پست‌بانک با تعدیل منفی روبه‌رو شده است. مالمیر افزود: ارسال نامه مدیرعامل پست‌بانک به وزارت اقتصاد برای برگزاری مجمع سالانه بی‌معنی است، چرا که هیات‌‌مدیره شرکت باید مجمع را دعوت کند. این درحالی است که هر شرکتی از جمله پست بانک باید از طریق سامانه کدال آگهی دعوت به مجمع را ارسال و منتشر کند که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است، بنابراین زمان و چگونگی برگزاری مجمع سالانه آن به طی مراحل قانونی نیاز دارد.

مالمیر افزود: در ابتدا باید برنامه برگزاری مجمع و همچنین پیش‌بینی هر سهم سال ۹۱ به سازمان بورس ارائه شود تا مقدمات بازگشایی نماد آن مهیا باشد.

وی در برابر این سوال که آیا از نظر سازمان بورس در مجمع‌های ۲۹ تیرماه بانک تات، زمینه طرح ادغام بانک تات با دو موسسه دیگر وجود دارد، گفت: در این دو مجمع خیر، چرا‌که در حالی هنوز اطلاعات مورد نیاز برای بررسی ادغام این بانک به سازمان بورس ارسال نشده که از طرفی دیگر بحث ادغام باید حتما در دستور جلسه مجمع فوق‌العاده باشد که چنین دستور جلسه‌ای مشاهده نمی‌شود. با این حال اگر ادغام به تصویب سهامداران برسد، در این صورت اجازه ثبت صورت جلسه مجمع را نخواهیم داشت.

مالمیر خاطرنشان کرد: بانک آرین هم ۲۷ تیرماه مجمع دارد و این بانک می‌تواند مجمع سالانه مربوطه را برگزار کرده و به جز موضوع تقسیم سود و انتخاب اعضای هیات مدیره می‌تواند در سایر موارد تصمیم‌گیری کند، بنابراین به دلیل اینکه سود این بانک تعیین تکلیف نشده موضوع تقسیم سود و انتخاب اعضای هیات مدیره باید در مجمع دیگری که در آینده مشخص خواهد شد تصمیم‌گیری شود.