گروه بنگاه‌ها- شرکت حمل و نقل توکا پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۹۱ را با سرمایه ۵۱ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال به بازار اعلام کرد. به گزارش بورس و اوراق بهادار، «حتوکا» سود هر سهم سال‌جاری را با افزایش ۱۲۵ درصدی نسبت به سال مالی ۹۰ مبلغ یک‌هزار و ۱۰۸ ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی فروش این شرکت برای امسال مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال اعلام شده که در مقایسه با سال مالی گذشته با کاهش ۱۵ درصدی مواجه است. شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۱ را در تاریخ‌های ۳۰ بهمن‌ماه ۹۰ و ۱۶ فروردین‌ماه ۹۱ مبلغ ۴۸۳ ریال و در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۱ مبلغ ۸۳۹ ریال و طبق اطلاعات حاضر مبلغ یک‌هزار و ۱۰۸ ریال اعلام کرده است.

«حتوکا» اعلام کرده تعدیل ارائه شده در خصوص سود پیش‌بینی شده برای هر سهم سال‌جاری، مربوط به افزایش درآمد شعب مبارکه و بندرعباس این شرکت بوده که با توجه به افزایش حجم بارهای صادراتی و‌آهن اسفنجی و افزایش نرخ کرایه‌ها از تاریخ یکم خردادماه ۹۱ به وقوع پیوسته است. همچنین تغییر سود نقدی تقسیم شده توسط شرکت توکاریل نسبت به مبلغ بودجه شده، یکی دیگر از دلایل تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۱ است.