گروه بورس - با تولید و عرضه کاغذ پلاست، صنعت کاغذسازی متحول می‌شود. «مسعود رئوفی»، مدیرعامل شرکت «کاغذ پلاست» در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: کاغذ پلاست نوع جدیدی از کاغذ است که علاوه بر خواص عمومی پلاستیک‌ها از قبیل ضدآب بودن، مقاومت در برابر پوسیدگی و پارگی، از نظر شکل ظاهری مانند کاغذ معمولی است.

وی افزود: بر این محصول چاپ افست با مرکب و دستگاه‌های متداول همچنین کلیه عملیات بعد از چاپ از قبیل صحافی، برش تیغ و نیم تیغ با لتر پرس و دای‌کات، لمینت و انواع کوتینگ به راحتی می‌توان اجرا کرد.

«رئوفی» ضمن اشاره به این مطلب که تولید این نوع کاغذ در کشور برای اولین بار صورت می‌گیرد، یادآور شد: هم‌اکنون با یکی از بزرگترین شرکت‌های صاحب تکنولوژی تولید کاغذهای مصنوعی در جهان در حال بستن قرارداد هستیم و خط تولید این محصول با ظرفیت پنج‌هزار تن در سال را راه‌اندازی خواهیم کرد.

این مدیرعامل در‌خصوص مزایای زیست محیطی و اقتصادی جایگزینی کاغذهای مصنوعی با کاغذ معمولی اظهار داشت: مواداولیه این کاغذها پلی پروپیلن است که از محصولات پتروشیمی داخل کشور است، در حالی‌که برای تولید کاغذهای معمولی باید از چوب درختان استفاده کرد.

وی افزود: برای هر یک تن کاغذ تقریبا ۱۵ اصله درخت تنومند قطع می‌شود. از این‌رو تولید این محصول با توجه به اینکه ایران از نظر پوشش گیاهی و منابع طبیعی در مضیقه است، دارای توجیه اقتصادی است.

وی در‌خصوص آخرین وضعیت پذیره‌نویسی سهام شرکت خاطرنشان کرد: تا این لحظه استقبال علاقه‌مندان از سراسر کشور فراتر از پیش‌بینی‌های انجام شده بوده است و سرمایه‌گذاران با شناختی که از وضعیت کاغذ در کشور دارند، آینده این محصول را با توجه به نیاز روزافزون مطلوب ارزیابی می‌کنند.