گروه بورس - مدیرعامل شرکت سایپادیزل گفت: امسال پیش‌بینی فروش شرکت محقق خواهد شد. مهندس غمگسار در حاشیه مراسم بازدید خبرنگاران از شرکت سایپادیزل ضمن اشاره به مطلب فوق، به خبرنگار ما گفت: کاهش نرخ یورو و کرون و هزینه‌های لیزینگ، باعث شده که حاشیه سود شرکت کاهش یابد، اما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم که فروش را محقق کنیم. وی میزان صادرات امسال سایپادیزل را هزار دستگاه کامیون به ارزش ۷۲میلیارد دلار ذکر کرد که به کشورهای ایتالیا، کویت، سودان، سوریه، قزاقستان، عراق و ... صورت گرفته است. غمگسار راه‌اندازی خط‌ مینی‌بوس را در بهار ۸۶ ازجمله فعالیت‌های آینده شرکت عنوان کرد. وی همچنین از عرضه کشنده‌های۱۶ FH با قدرت کشندگی ۲۰۰ تن و ماشین‌های کوچک «فتوسان» به عنوان محصولات خود در سال جاری نام برد که محصول دوم از اقبال خوبی برخوردار بوده به طوری که طی مدت کوتاهی تعداد قابل توجهی از آن پیش‌فروش شده است.

مدیرعامل شرکت سایپا دیزل همچنین در بخشی از صحبت‌های خود ورود خودروهای تجاری به داخل کشور را از جمله مشکلات این صنعت مطرح کرد و افزود: واردات خودرو بیشتر در بخش سواری مطرح بود که واردات خودروهای تجاری مشکل بزرگی را برای صنعت ما ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: رقابت به خودی خود مشکلی برای ما ایجاد نخواهد کرد، اما باید ابتدا از ظرفیت‌های کشور حداکثر استفاده را داشته باشیم و باقی نیاز کشور را وارد کنیم. وی اعلام نیاز کشور به سالی ۶۰ تا ۷۰هزار دستگاه کامیون را غیرواقعی دانست. مدیرعامل سایپا دیزل با اشاره به بحث اشتغال گفت: با تحویل هر دستگاه کامیون دو نفر به طور مستقیم و ۵ تا ۷ نفر به صورت غیرمستقیم در بخش‌های مختلف گمرکات، حمل و نقل، خرید و فروش و... مشغول به کار می‌شود.

از سویی در تولید این محصول نیز اشتغالزایی بالایی در کارخانه صورت می‌گیرد. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: به رغم افزایش نرخ ارز ما تلاش کرده‌ایم که قیمت محصولات خود را ثابت نگهداریم، اما دولت باید کمک کند تا تسهیلات بیشتری در اختیار مشتریان قرار داده شود. چرا که فروش نقدی از ۵ سال پیش پایان یافته و تا ۹۰درصد قیمت ماشین تسهیلات ارائه می‌شود. وی تصویب تسهیلات بیشتر و زمان طولانی‌تر بازپرداخت را در توسعه فعالیت ناوگان داخلی و بخش ترانزیت بسیار موثر دانست. یادآور می‌شود شرکت سایپا دیزل به عنوان بیست و دومین شرکت از صد شرکت برتر کشور توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شناخته شد.