گروه بورس- بانک پارسیان پیش‌بینی سود سال مالی 86 را اعلام کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «وپارس» درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۶ را با سرمایه پنج‌هزار میلیارد ریال مبلغ ۴۰۲ریال پیش‌‌بینی کرده است. این پیش‌‌بینی در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی ۸۵، چهار درصد افزایش نشان می‌دهد. این شرکت در سایر پیش‌‌بینی‌های خود برای سال مالی جاری نسبت به سال گذشته به ترتیب در زمینه درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی با ۵۸درصد افزایش، جمع درآمدها با ۵۱درصد افزایش، سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌‌گذاری با ۶۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات با چهاردرصد افزایش مواجه است.
«وپارس» دلایل تغییرات را به طور عمده ناشی از افزایش حجم تسهیلات اعطایی، افزایش سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت، افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری نزد بانک‌ها، کاهش درآمدهای کارمزدی، افزایش حجم سپرده‌ها (به‌رغم کاهش نرخ سود سپرده‌ها) و افزایش دارایی‌های ثابت اعلام کرده است.
بانک پارسیان پیش‌بینی کرده است که در سال ۸۶ مبلغ ۱۷هزار و ۲۳۴میلیارد و ۷۹۰میلیون ریال را برای خرید مسکن تسهیلات دهد. این بانک پیش‌بینی درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی را در دوره ۹ماه منتهی به پایان آذرماه سال ۸۵، معادل ۸۹درصد پوشش داد. رقم پیش‌‌بینی شده برای سال گذشته برابر ۱۴هزار و ۷۲۹میلیارد و ۶۴۴میلیون ریال اعلام شده بود. براساس مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات اعطایی توسط بانک‌های غیردولتی ۱۷درصد تعیین شده است، به طوری که نرخ مزبور برای عقود مبادله‌ای (فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، جعاله، سلف) و خرید دین قطعی بوده و در مورد عقود مشارکتی برای انتخاب طرح‌های سرمایه‌گذاری به کار می‌رود و حداقل بازدهی لازم برای انتخاب طرح است. مطابق اطلاعات دریافتی، با توجه به الزام حفظ نسبت به سرمایه برای سال مالی ۸۶، افزایش سرمایه به میزان ۴۰درصد از محل آورده نقدی سهامداران پیش‌‌بینی شده است. بانک پارسیان سیاست تقسیم سود سال‌مالی ۸۶ را اعلام نکرده است.