گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات شرکت رایان سایپا برای سال 86 نسبت به سال مالی قبل از 15درصد افزایش برخوردار است.

به گزارش بورس اوراق بهادار تهران این شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند‌ماه سال ۸۶ را با سرمایه ۳۰۰میلیارد ریال مبلغ ۷۴۰ریال خالص پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد سال 86 شرکت در مقایسه با سال مالی قبل با 10درصد کاهش در درآمد حاصل از ارائه خدمات، 23درصد کاهش در هزینه سود و کارمزد تامین مالی و 6درصد کاهش در سود عملیاتی همراه است.
شرکت سود هر سهم سال ۸۵ را مبلغ ۶۴۱ریال خالص پیش‌بینی کرده بود که در ۹ ماه ابتدای سال توانست ۵۰۰ریال از آن را محقق کند. بر این اساس، شرکت ۷۸درصد از پیش‌بینی سود خود را پوشش داد.هیات مدیره شرکت در نظر دارد تقسیم مبلغ ۶۵۰ریال به ازای هر سهم را به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.
همچنین هیات مدیره شرکت تصمیم به افزایش 100درصدی سرمایه از مبلغ 300میلیارد ریال به 600میلیارد ریال را در سال 86 دارد.
مطابق مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار نرخ تسهیلات اعطایی توسط شرکت‌های لیزینگ حداکثر ۱۷درصد تعیین شده است، به طوری که نرخ مذکور برای عقود با بازدهی ثابت (فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، جعاله، سلف و خرید دین) عینا برای تعیین قیمت نسیه اموال و... به کار می‌رود و در مورد عقود مشارکتی (مضاربه و مشارکت مدنی) نرخ سود احتمالی برای انتخاب طرح از بین طرح‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده به شرکت است.