گروه بورس - شرکت قند نقش جهان سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 86 را با سرمایه 35میلیارد ریال مبلغ 967 ریال خالص پیش‌بینی کرد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار تهران، این شرکت سود هر سهم سال ۸۵ را یک هزار و ۵۱ ریال پیش‌بینی کرده بود که ۱۰۰درصد آن را محقق کرد.پیش‌بینی عملکرد سال ۸۶ شرکت در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل از ۲۴درصد افزایش در فروش، ۳۰درصد افزایش در بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۵درصد افزایش در سود عملیاتی و ۸درصد کاهش در سود پس از کسر مالیات برخوردار است.
شرکت دلایل این تغییرات را کاهش تولید مربوط به کشت و جذب چغندر، افزایش فروش محصولات و دستمزد تصفیه شکر خام، افزایش هزینه‌های دستمزد و سربار به ویژه سوخت، افزایش تسهیلات مالی دریافتی، فروش بخشی از اوراق مشارکت و کاهش درآمد متفرقه مربوط به خدمات بازرگانی اعلام کرده است.
هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد مبلغ ۱۰میلیارد ریال از سود سال مالی ۸۶ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.
همچنین شرکت اعلام کرده طرح خرید و نصب دیگ‌های بخار و لوازم جانبی با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ 11میلیارد و 116میلیون ریال را در دست اجرا دارد که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.