گروه بورس- شرکت مهندسی فیروزا افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی را در دستور کار خود دارد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، هیات‌مدیره «تفیرو» پیشنهاد افزایش سرمایه از محل اندوخته توسعه و تکمیل به مبلغ ۶میلیارد ریال و سود انباشته به مبلغ ۶میلیارد ریال جمعا به مبلغ ۱۲میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد سرمایه‌ فعلی) را در برنامه خود دارد.

بنابراین گزارش، درآمد هرسهم شرکت مهندسی فیروزا، برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۸۶ با سرمایه ۱۲میلیارد ریال مبلغ ۵۱۷ریال به طور خالص پیش‌بینی شده است.همچنین این شرکت اعلام کرده است که پیش‌بینی خالص درآمد‌ها (هزینه‌ها)ی متفرقه برای سال‌ مالی ۸۵ و ۸۶ به مبلغ ۲میلیارد ریال، عمدتا مربوط به شناسایی زیان تسعیر نرخ ارز (یورو) است.

این شرکت اعلام کرده است که طرح انتقال کارخانه را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۷۰میلیارد ریال در دست اجرا دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ ۲میلیارد و ۱۱۰میلیون ریال هزینه کرده و طرح در مراحل اولیه خود است. قابل ذکر است که زمین محل اجرای طرح در اتوبان کرج- قزوین روبه‌روی نیروگاه شهید رجایی خریداری و مجوز ساخت آن اخذ شده است. ادامه مراحل اجرایی طرح منوط به اخذ تسهیلات بانکی است که در این خصوص شرکت در حال مذاکره است. مدت زمان اجرای طرح از تاریخ آغاز عملیات اجرایی حدودا ۲سال برآورد شده است و اثرات اجرای طرح بر روی سود در مرحله اول، استفاده از معافیت ناشی از انتقال کارخانه به خارج از شعاع ۱۲۰کیلومتری تهران خواهد بود.