گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران فروش امسال خود را مبلغ یکهزار و 824میلیارد و 890میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.

بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، این شرکت طی دوره ۹ماه منتهی به پایان آذر ماه سال ۸۵، مبلغ یک هزار و ۲۴۱میلیارد و ۳۱۵میلیون ریال از فروش محصولات خود درآمد کسب کرد. از این رو ۸۰درصد از پیش‌بینی فروش سال مالی ۸۵ را پوشش داد.
این در حالی است که فروش امسال «شیران» در مقایسه با پیش‌بینی فروش سال مالی قبل با 17درصد افزایش پیش‌بینی شده است. این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال 86 را با سرمایه 257میلیارد و 166میلیون ریال، مبلغ 963ریال اعلام کرده است. بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات مدیره تصمیم دارد مبلغ 205میلیارد و 733میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 800 ریال) از سود سال مالی 86 را برای تقسیم بین صاحبان سهام، به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. پیش‌بینی عملکرد «شیران» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال 86 نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب بهای تمام شده کالای فروش رفته 18درصد افزایش، سود عملیاتی ده درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات چهار درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را اعلام نکرده است. سود عملیاتی و سود خالص پیش‌بینی شده برای سال مالی جاری این شرکت هر یک برابر 308میلیارد و 165میلیون ریال و 247میلیارد و 730میلیون ریال است.