گروه بورس - همایون دارابی - بورس اوراق بهادار روز گذشته و پس از قریب به چند ماه حبس نقدینگی معامله گران در نمادهای شرکت‌های تولید‌کننده روی سرانجام شاهد بازگشایی آخرین نمادهای این گروه و آزاد شدن بخش عمده نقدینگی حبس شده در این نمادها بود. در بازار دیروز معامله گران با توجه به اعلام قبلی مدیران بازار در بازگشایی ۱۲ نماد متوقف با آمادگی با نماد‌های بازگشایی شده برخورد کردند که ماحصل آن تلطیف شرایط بازگشایی نمادهای توسعه معادن روی و کالسیمین بود، به گونه‌ای که این نمادها بر خلاف نماد فرآوری مواد معدنی که در هفته گذشته با افت معادل ۵۰‌درصد به تابلو بازگشته بود، با توجه به کاهش شدید سود هر سهم این شرکت در مقایسه با دیگر نمادهای گروه تولیدکنندگان روی، نماد کالسیمین با ۱۷درصد و نماد توسعه معادن روی با ۲۷‌درصد کاهش مواجه شدند که کارنامه‌ای بهتر تلقی می‌شود. بازگشایی این نمادها همچنین باعث شد تا بعد از مدتها نقدینگی سهامداران از تله این نمادها خارج شود. کارشناسان بازار معتقدند با توجه به نقدینگی آزاد حاصله بازار می‌تواند شاهد شرایط بهتری به لحاظ معاملات هفته جاری باشد.

در معاملات دیروز کارشناسان بازار روند تحولات کلان سیاسی و اقتصادی حاکم بر بازار را دنبال کردند که در این بخش خبرهای رسمی‌جدیدی در اختیار بازار قرار نگرفته و موارد همچنان در دایره ابهام و شایعات مربوط به نرخ سود تسهیلات بانکی در حوزه اقتصادی و انتظار برای تغییر و تحولات در آخرین روزهای باقی مانده تا پایان مهلت ۶۰ روزه باقی ماند.

در معاملات دیروز در گروه واسطه‌گری مالی نمادهای بانکی و لیزینگ ایران همچنان داد و ستدهای مناسبی را شاهد بودند در این گروه صف خرید قابل توجه‌ای همچنان در نمادهای بانک پارسیان و لیزینگ ایران وجود دارد. در این گروه نماد سرمایه‌گذاری‌های گروه صنایع بهشهر بعد از تقسیم سود نقدی و سرمایه‌گذاری صنعت و معدن با ارایه گزارش پیش‌بینی سود بازگشایی شدند.

در گروه فلزی نماد فرآوری مواد معدنی دیروز نیز همچنان با صف خرید مواجه بود، بهای جهانی فلز روی روز گذشته همچنان در حد بیش از ۴‌هزار دلار قرار داشت.

در گروه دارویی نمادهای گروه تحت تاثیر برگزاری برخی مجامع مناسب در هفته گذشته شاهد اقبال نسبی معامله گران بود.

در مجموع بازار دیروز با توجه به بازگشایی شماری از نمادهای متوقف، تحت تاثیر بازگشایی این نمادها قرار گرفت که این امر موجب افت ۶۵واحدی شاخص کل شد. حجم کل داد و ستد سهام نیز بالغ بر ۹/۲۷‌میلیارد تومان بود. از ۱۳۵ نماد مورد معامله نیز ۴۸ نماد با رشد قیمت و ۷۵ نماد با افت ارزش داد و ستد شدند.