گروه بورس- سیمان هگمتان سود هر سهم سال مالی منتهی به 29اسفند ماه 86 را با سرمایه 333میلیارد ریال مبلغ 427ریال خالص پیش‌بینی کرد.

به گزارش بورس اوراق‌بهادار تهران هیات‌مدیره این شرکت در نظر دارد، مبلغ ۱۳۳میلیارد و ۵۳۳میلیون ریال که به ازای هر سهم مبلغ ۴۰۱ریال است را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.
پیش‌بینی عملکرد سال 86 شرکت در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل در فروش از 33درصد افزایش، در بهای تمام شده و کالای فروش رفته از 16درصد افزایش، در سود عملیاتی از 13درصد افزایش و در سود پس از کسر مالیات از 7درصد افزایش برخوردار است.
شرکت سیمان هگمتان اعلام کرده که با توجه به واگذاری تمام سهام بخش دولتی در اسفند ماه سال ۸۱ براساس ماده ۱۳۲ اصلاحیه قانون مالیات‌‌های مستقیم مصوب ۲۷بهمن ماه ۸۰ شرکت تا تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۸۵ از مالیات معاف بوده است.
همچنین شرکت اعلام کرده که طرح احداث خط دوم کارخانه با ظرفیت تولید سه‌هزار و 400تن کلینکر در روز را با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ یک‌هزار و 300میلیارد ریال در دستور کار دارد.
شرکت در این رابطه تاکنون مبلغ یک‌هزار و هشت‌میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده که با توجه به پیشرفت ۲۴/۷۷درصدی مراحل اجرایی این طرح، تاریخ بهره‌برداری از آن را فروردین ماه سال ۸۷ اعلام کرده است.
شرکت در تاریخ 21فروردین ماه و 20خرداد ماه 85 سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح را به ترتیب مبلغ یک‌هزار و 173میلیون و مبلغ 943میلیون ریال و تاریخ بهره‌برداری از طرح را اردیبهشت ماه 86 اعلام کرده بود.
سیمان هگمتان در سال مالی ۸۵ مبلغ ۴۰۰ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد.