گروه بورس- سرانجام مشخص نیست که سازمان بورس و اوراق بهادار در افزایش سرمایه شرکت نقش دارد یا نقش ندارد؟ دیروز سایت رسمی بورس تهران «سنا» به نقل از رییس سازمان اعلام کرد که «سازمان» در افزایش سرمایه نهادهای مالی نقشی ندارد و در همین خبر باز به نقل از «علی صالح‌آبادی» اعلام شده است که اگر در آینده این سازمان بنا به وظایف و اختیارات قانونی «خود» حداقل سرمایه را افزایش دهد، نهادهای مالی «باید» در مهلت معقولی که به آنان داده می‌شود، سرمایه خود را با وضعیت جدید تطبیق دهند.صالح‌آبادی یادآور شد: براساس مصوبه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار حداقل سرمایه برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهامی عام ۵۰میلیارد ریال و برای شرکت‌های مادرتخصصی سهامی عام ۱۰۰میلیارد ریال است.

به نوشته خبرنگار ما، ظاهرا سازمان میان نقش و ماهیت وجودی خود با شخصیت حقوقی هیات‌مدیره سازمان بورس که تصمیم سازمان را اتخاذ می‌کنند، تفاوت قائل است.

افزون بر این، رییس سازمان بورس براساس تصمیمات هیات‌مدیره سازمان بورس در حالی افزایش دو برابری سرمایه را به عنوان یک «باید قانونی» به شرکت‌های سرمایه‌گذاری تکلیف می‌کند که شماری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری توانایی افزایش سرمایه را ندارد.