مجمع عمومی عادی سالانه شرکت معدنی املاح ایران عصر روز یکشنبه در تهران برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما، مجمع این شرکت با حضور ۶/۹۵درصد از صاحبان سهام شرکت رسمیت یافت و علیرضا شایانی ریاست جلسه را عهده‌دار شد.

علیرضا شایانی و سیدعباس حسینی سهمی نیز به عنوان ناظران جلسه انتخاب و مرتضی فرشید پژوه مدیر مالی شرکت در نقش منشی در این جلسه ایفای نقش کرد.در مجمع «شاملا» پس از قرائت گزارش هیات‌مدیره صورت‌های مالی مورد تصویب حاضران قرار گرفت و صاحبان سهام با پرداخت هزار و ۲۸۰ ریال سود به ازای هر سهم موافقت کردند.سهامداران این شرکت همچنین در مجمع دیگری اعضای هیات‌مدیره معدنی املاح ایران را به اتفاق آرا ابقا کردند.

سیمان صوفیان مجمع داشت

مجامع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده سیمان صوفیان روز گذشته با حضور ۸۸درصد از سهامداران برگزار شد.به گزارش خبرنگار ما، ریاست این مجمع برعهده نماینده سیمان تامین بود. کلانتری مدیر مالی سیمان صوفیان به نمایندگی از مدیرعامل شرکت به بیان گزارش هیات‌مدیره این شرکت پرداخت.

این گزارش شامل عملکرد این شرکت در سال‌ مالی ۸۵ بود. در پایان مجمع به پیشنهاد سهامدار عمده از کل مبلغ ۲۹۵میلیارد ریال سود قابل تقسیم سیمان صوفیان در سال ۸۵، مبلغ ۱۷۵میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۷۰۰ ریال) بین سهامداران تقسیم شد.ریاست مجمع در توضیح این مطلب افزایش سرمایه شرکت را مدنظر قرار داد.در مجمع فوق‌العاده پیشنهاد شرکت برای افزایش سرمایه از مبلغ۲۵۰میلیارد ریال به مبلغ ۳۵۰میلیارد ریال مطرح شد.درخواست هیات‌مدیره شرکت برای این افزایش سرمایه برای انجام افزایش ظرفیت تولید شرکت صورت پذیرفته بود. البته این مطلب از سوی برخی از سهامداران با توجه به ثابت ماندن نرخ فروش سیمان توجیه‌پذیر نبود.

چرا که سهامداران جزء افزایش سرمایه را که موجب توقف برخی از خط تولیدهای شرکت می‌شود را به صرفه شرکت نمی‌دانستند.در هر صورت در پایان جلسه و با موافقت سهامدار عمده این افزایش سرمایه که از محل سود تقسیم نشده شرکت برای سال مالی ۸۵ بود به تصویب مجمع فوق‌العاده رسید.همچنین اندوخته قانونی سیمان صوفیان در پایان سال مالی ۸۵ مبلغ ۶میلیارد ریال بود.

مجمعی با صندلی‌های معدود

گروه بورس - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سازه پویش صبح دیروز در محل این شرکت برگزار شد.به گزارش خبرنگار ما، مجمع این شرکت ۱۳۰ تومان سود به ازای هر سهم سال ۸۵ به تصویب رساند.

این مجمع با حضور ۸۰درصد سهامداران که اکثریت سهامدار عمده هستند در حالی برگزار شد که صندلی برای خبرنگار ما وجود نداشت.مجمع مزبور به ریاست محمدیان، دبیری حمید خادمی و نظارت محمدعلی علی‌کرمی و ابراهیم شعبانی خضری اداره شد.

بایکوت خبری پشم شیشه

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پشم شیشه ایران بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، امسال کلیه خبرنگاران بورسی، مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت را که به منظور تصویب صورت‌های مالی روز گذشته در محل شرکت برگزار شده بود، بایکوت کردند.

به دلیل اینکه طی سال‌های گذشته و در مجامع عادی سالانه و فوق‌العاده این شرکت از حضور خبرنگاران امتناع می‌کردند، امسال هیچ یک از خبرنگاران برای حضور و پوشش خبری به مجمع شرکت نرفتند.همچنین تلاش خبرنگار ما، برای کسب جزئیات تصمیمات مجمع راه به جایی نبرد.

آخرین مهلت برای سیمان نی‌ریز

به گزارش خبرنگار ما، دیروز شرکت سیمان نی‌ریز، ۳۶۵ریال سود خالص به هر سهم خود تخصیص داد. همچنین آخرین مهلت شرکت برای عرضه سهام در بورس، تیرماه امسال است که در غیر این صورت شرکت از فهرست شرکت‌های بورسی حذف می‌شود.