گروه بورس- سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران ماه گذشته با تحصیل سهام جدید مبلغ ۲۱میلیارد و ۸۴۷میلیون ریال به ارزش بازار کل پرتفوی خود افزود. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «وصنا» در این مدت سهام شرکت‌های فرآوری مواد معدنی، صنعتی بهشهر، مس باهنر، ذغال سنگ نگین طبس و تامین ماسه ریخته‌گری را تحصیل کرده است. بهای تمام شده سهام تحصیل شده سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران طی اردیبهشت‌ماه بالغ بر ۳میلیارد و ۶/۶۶۷میلیون ریال بود.

این در حالی است که «وصنا» طی ماه گذشته از واگذاری مبلغ ۴میلیارد و ۶۳۱میلیون ریال سهام شرکت‌های نیروترانس، هپکو، نفت پارس، لیزینگ ایران، داروسازی فارابی، فرآوری مواد معدنی و خدمات انفورماتیک توانست مبلغ ۵/۱۰۳میلیون ریال سود کسب کند.

بهای تمام شده این سهام برای «وصنا» بالغ بر ۴میلیارد و ۶/۵۲۷میلیون ریال بود.

صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران در ماه گذشته شامل ۴۷درصد فرآورده‌های غذایی، ۳درصد استخراج کانه‌های فلزی، ۴درصد انبوه‌سازی و مستغلات، ۳۷درصد واسطه‌گری مالی و ۹درصد سایر موارد بود.

«وصنا» در این مدت در ۶۷ شرکت بورسی سرمایه‌گذاری کرده بود که بهای تمام شده جمع سرمایه‌گذاری‌های بورسی این شرکت در ابتدای دوره بالغ بر ۴۳۰میلیارد و ۱۵میلیون ریال بود.

این در حالی است که ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وصنا» در پایان اردیبهشت‌ماه بالغ بر ۵۴۸میلیارد و ۲۰۵میلیون ریال بود که این مبلغ در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره معادل ۲۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس «وصنا» برای هر سهم براساس آخرین سرمایه شرکت ۱۰۹۶ریال برآورد شده است.

این در حالی است که براساس آمار موجود گروه واسطه‌گری‌های مالی «وصنا» که شامل ۴ شرکت است بیشترین رشد را در گروه‌های «وصنا» داشته است.

ارزش بازار پایان دوره گروه واسطه‌گری مالی «وصنا» در پایان دوره نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره آن بالغ بر ۸۷درصد رشد را تجربه کرده است.