گروه بورس- همایون دارابی: بازار دادوستد سهام روز گذشته شاهد به تعادل رسیدن یکی از سنگین‌ترین صف‌های فروش بود.

در بازار دیروز متعاقب حرکت چند روز، برخی از سهامداران بانک در خرید سهام معادل حجم مبنا این شرکت، سرانجام با جمع‌آوری ۲۸میلیون سهم از صف فروش این شرکت (معادل ۵۶/۰درصد از کل سهام شرکت) این نماد به تعادل نسبی رسید. جمع‌آوری صف فروش بانک پارسیان در شرایطی رخ داد که هنوز نشانه‌ای روشن از شرایط کلی سود تسهیلات بانکی وجود ندارد و اکثر نمادهای بانکی و لیزینگی بورس به دلیل این جو بلاتکلیف، شرایط نامتعادلی را شاهد هستند. با توجه به این ابهام به نظر می‌رسد روند معاملات بانک پارسیان نیز همچون بانک اقتصاد نوین با خروج از دامنه تحلیل‌های اقتصادی به تلاش در جهت کسب کرسی‌های مدیریتی در هیات‌مدیره این شرکت معطوف باشد. در بازار دیروز برگزاری مجمع موفق ملی مس و تقسیم قابل ملاحظه سود نقدی باعث توجه معامله‌گران به سهام فولاد مبارکه شد. فولاد مبارکه دیروز با ۱۷میلیون صف خرید در صدر صف‌های خرید به لحاظ شمار سهم ایستاد.

نماد تازه‌وارد آلومینیوم ایران نیز با تشکیل صف خرید ۴میلیون سهمی شرایط مناسبی را تجربه کرد. آلومینیوم ایران دیروز با عدم عرضه سهام جدید از سوی سازمان خصوصی‌سازی و تنها عرضه شماری از سهام شرکت که روز گذشته معامله آنها به دلیل مازاد خرید (بیش از سهمیه ۳۵هزار سهمی) توسط کارگزاران باطل شده بود، شاهد بود. حجم مبنای ۱۳۲هزار سهمی آلومینیوم ایران موقعیت قابل ملاحظه‌ای را به دلیل پتانسیل رشد برای شرکت پدید آورده است. در بازار دیروز در گروه معدنی - فلزی نزدیکی زمان برگزاری مجمع عمومی شرکت کالسیمین موجب افزایش معاملات در این نماد شد. در این گروه تقسیم سود ۹۵۰ریالی ملی مس موجب شد تا سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با احتمال تعدیل EPS شرکت مواجه شود. این امر صف خرید قابل ملاحظه‌ای را برای شرکت فراهم آورد.

در گروه نساجی، نماد نساجی بروجرد دیروز در شرایطی بازگشایی شد که ارزش بازار این شرکت ۵۰درصد افت را شاهد بوده و به

۷/۴میلیارد تومان رسید.

در گروه لوازم برقی، آریا الکترونیک ایران سنگین‌ترین کاهش سرمایه را اعمال کرد. این امر به دلیل زیان انباشته شرکت صورت گرفت. در این گروه، آزمایش نیز دیروز گزارش ۶ماه خود را با اعلام زیان قابل ملاحظه و ناامیدکننده‌ای منتشر کرد.

در بازار دیروز علاوه بر نماد نساجی بروجرد نمادهای نوش مازندران، حق‌تقدم افزایش سرمایه گل‌گهر، سیمان خزر، کابل‌های شهید قندی، سیمان اصفهان، سرمایه‌‌گذاری سایپا (طیف)، لاستیکی سهند و نصیر ماشین بازگشایی شدند. حجم معاملات نیز با توجه به جمع‌آوری صف فروش بانک پارسیان ۲/۱۲میلیارد تومان بود. از ۱۳۱نماد مورد دادوستد ۴۸نماد با رشد قیمت و ۷۱نماد با افت ارزش دادوستد شدند.