سرمایه پارس‌خودرو به 200میلیارد تومان افزایش یافت
سرمایه شرکت پارس‌خودرو به 200میلیارد تومان افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار ما در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پارس‌خودرو که به منظور افزایش سرمایه برگزار شد، سرمایه شرکت از ۱۲۰میلیارد تومان به ۲۰۰میلیارد تومان افزایش یافت.

این افزایش سرمایه به منظور طرح ایجاد خط رنگ دو( سالن جهش) با ظرفیت 25 دستگاه در ساعت صورت گرفته است.
به گفته مدیران و کارشناسان پارس‌خودرو، با توجه به اینکه بررسی تغییرات شرایط محیطی و درون سازمانی به لحاظ شناخت فرصت‌ها و تهدیدها و چالش‌ها و استفاده بهینه از منابع و امکانات از ضروریات استراتژی صحیح می‌باشد، لذا شرکت پارس‌خودرو با توجه به استراتژی‌ها و اهداف خود و بررسی‌های انجام شده در این راستا تصمیم به تعریف پروژه سالن رنگ ۲ (سالن جهش) خود در قالب افزایش سرمایه گرفته است.
شرکت پارس‌خودرو که یکی از بزرگترین شرکت‌های زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا و سومین خودروساز کشور می‌باشد، اقدام به تصمیم جدی در اجرای این هدف کرده است.
در تمامی کارخانه‌های
خودرو سازی اولین گلوگاه افزایش تولید که سرمایه‌بر می‌باشد، ظرفیت خط رنگ آن است.
چرا که ایجاد آن به مراتب پرهزینه‌تر و زمان‌برتر از خطوط دیگر بوده و از تکنولوژی بالاتر و پیچیده‌تری برخوردار است و با توجه به اینکه اولین مشخصه یک خودرو،‌کیفیت رنگ آن بوده که علاوه زیبایی، آیینه تمام نمایی است که در ساخت خودرو به کار رفته است.
کیفیت رنگ نه تنها باعث افزایش مقاوت مکانیکی بلکه باعث کاهش خوردگی بدنه نیز می‌شود.شرکت پارس‌خودرو در راستای اهدافی که برای آن در گروه سایپا و صنعت خودروسازی ایران تعریف شده است، ضرورت ارتقای سطح کمی و کیفی تولید را احساس نموده و در راستای جوابگویی به این نیاز ایجاد خط رنگ جدید بر اساس آخرین تکنولوژی موجود را ضروری می داند.
سهم بازار پارس‌خودرو در تولید سواری طی سال گذشته ۲۰درصد بوده و با اجرای این پروژه سهم خود را تا پایان برنامه پنج‌ساله گروه به ۳۰درصد افزایش خواهد داد که این به منزله تولید حدود۳۰۰هزار دستگاه در سال خواهد بود. اهداف دیگر این طرح عبارتند از:
الف: تامین تقاضای بالقوه بازار داخلی و ایجاد رقابت خودروسازان کشور در جهت ارتقای کمی و کیفی تولیدات داخلی.
ب: ایجاد رقابت با خودروهای وارداتی از نظر کیفیت.
ج: رسیدن به کیفیت و کمیت مطلوب تولید و ایجاد امکان صادرات به بالا بردن سهم صادرات غیر نفتی.
بر اساس مطالعات انجام شده حجم بازار آینده خودرو در ایران بستگی به متوسط نرخ رشد اقتصادی سالانه داشته و با نرخ رشد ۵درصد تقاضا طی ۱۰سال آینده به ۵/۱میلیون خودرو خواهد رسید.
بنابر این گزارش، ظرفیت اسمی در نظر گرفته برای این پروژه 25دستگاه در ساعت است که باعث افزایش ظرفیت تولید به 53دستگاه در ساعت می‌شود. دانش فنی این پروژه، توسط شرکت‌های خارجی طراحی و اقلام قابل تامین در درجه اول از داخل و در غیر این صورت از خارج تامین می‌شود.
ارزش کل سرمایه‌گذاری ثابت طرح ۸۰۳میلیارد ریال پیش‌بینی شده که بخش ارزی آن از صندوق ذخیره ارزی تامین خواهد شد.
زیر بنای اعیان پروژه در حدود 25هزار متر مربع خواهد بود. به منظور تطابق با قوانین زیست محیطی، تصفیه فاضلاب صنعتی آن بر اساس استانداردهای ایزو 14000خواهد بود.
این پروژه در طی مدت ۲سال به بهره‌برداری خواهد رسید.