لیزینگ ایران ۱۱۴میلیارد ریال سود خالص دارد

گروه بورس- سود خالص شرکت لیزینگ ایران در پایان سال مالی ۸۵ به مبلغ ۱۱۴میلیارد و ۵۳۲میلیون ریال رسید.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، سود خالص «ولیز» در این مدت در مقایسه با سال مالی قبل معادل ۳۲درصد افزایش یافته است. طبق صورت‌های مالی ۱۲ ماهه لیزینگ ایران، این شرکت در سال مالی ۸۵ مبلغ ۱۱۳میلیارد و ۲۲۶میلیون ریال سود انباشته کنار گذاشت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵درصد افزایش یافته است. شایان ذکر است سود هر سهم محقق شده لیزینگ ایران در سال مالی ۸۵ مبلغ ۳۸۲ریال است. براساس این اطلاعات، درآمد حاصل از عملیات لیزینگ، شرکت لیزینگ ایران در سال مالی ۸۵ معادل مبلغ ۲۵۰میلیارد و ۶۷۵میلیون ریال بود که حاصل از قراردادهای سنوات قبل و سال ۸۵ است. سود عملیاتی «ولیز» نیز در این دوره بالغ بر ۱۴۷میلیارد و ۴۹۴میلیون ریال بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۵۲درصد افزایش نشان می‌دهد. رازک ۱۶۰تومان سود داد

گروه بورس- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت لابراتوارهای رازک (سهامی عام) با حضور ۲۳/۹۰درصد از سهامداران روز بیست‌وسوم خرداد ماه جاری در محل این شرکت برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما دکتر مهدی محمدزاده ریاست این جلسه را بر عهده داشت و دکتر احمد شیبانی به همراه محمد شریفی ناظران این جلسه بودند. دبیری این مجمع هم بر عهده محمد حسن حاتمی بود. در مجمع این شرکت پس از قرائت گزارش هیات مدیره و بازرس قانون مقرر شد که ۱۶۰تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شود و موسسه حسابرسی دایارایان هم به عنوان حسابرس قانونی شرکت انتخاب و معرفی شد.

پیش‌بینی فروش البرز دارو ۲۵درصد رشد دارد

گروه بورس- شرکت البرز دارو درآمد حاصل از فروش سال ۸۶ را مبلغ ۳۰۴میلیارد و ۱۰۲میلیون ریال پیش‌بینی کرد.

به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، این پیش‌بینی نسبت به درآمد سال ۸۵ شرکت از ۲/۲۵درصد رشد برخوردار است. بنابراین گزارش، افزایش فروش شرکت در سال ۸۶ عمدتا ناشی از لحاظ کردن افزایش نرخ فروش محصولاتی است که در پایان سال ۸۵ و بعد از تنظیم و اعلام بودجه سال ۱۳۸۶ به بورس، نرخ آن افزایش یافته است. سود خالص شرکت نیز معادل ۴۶میلیارد و ۶۰۸میلیون ریال پیش‌بینی شده که نسبت به سود خالص واقعی سال ۸۵ معادل ۲/۴۰درصد رشد نشان می‌دهد. این در حالی است که پیش‌بینی هزینه‌های مالی شرکت در سال ۸۶ نسبت به ۸۵ معادل دوهزار میلیون ریال کاهش یافته که این امر به دلیل بهبود احتمال وضعیت نقدینگی شرکت متاثر از افزایش سرمایه، کاهش یافته است.

تغییر نمایندگان حقوقی «خمحرکه»

گروه بورس- نمایندگان اعضای حقوقی هیات‌مدیره صنعتی نیرومحرکه تغییر کرد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق‌بهادار تهران، حسین کلانترزاده به جای مهدی کلاته‌‌عربی به نمایندگی از سرمایه‌گذاری صباتامین و حسن کاظمی اوینی به جای عباس پوربصیر به نمایندگی از شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران‌خودرو به عنوان اعضای حقوقی جدید هیات‌مدیره شرکت صنعتی نیرومحرکه انتخاب شدند.

معرفی عضو حقوقی «دروز»

گروه بورس- نماینده عضو حقوقی هیات‌مدیره داروسازی روزدارو معرفی شد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق‌بهادار تهران، سیدمحمدرضا مصطفوی به نمایندگی از شرکت داروسازی آریا در هیات‌مدیره «دروز» انتخاب شد. همچنین یحیی عقاقیری، خسرو نیرومند، اسماعیل کوچکی شلمانی و مصطفی تقوی سایر اعضای هیات‌مدیره داروسازی روزدارو هستند. بهمن پاکباز نیز در سمت مدیرعاملی ابقا شد.

معرفی هیات‌مدیره «باختر»

گروه بورس- نمایندگان اعضای حقوقی هیات‌مدیره کابل باختر معرفی شدند. براساس گزارش سازمان بورس اوراق‌بهادار تهران، محمدامین عادل به نمایندگی از سرمایه‌گذاری صباتامین، رضا زنگنه‌نژاد به نمایندگی از پارس الکتریک، محمد مصدقی‌راد به نمایندگی از سازمان صنایع ملی و هوشنگ شکیبا به نمایندگی از سازمان تامین اجتماعی اعضای هیات‌مدیره «باختر» هستند.

همچنین سهراب براندیشه به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به عنوان عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل کابل باختر انتخاب شد.