گروه بورس - شرکت ملی صنایع مس ایران با 239ریال افزایش درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ 993ریال پیش‌بینی کرد.
بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار تهران، «فملی» در ۱۵ اسفند ۸۵ با ۵هزار و ۷۸۹میلیارد و ۶/۶۴۴میلیون ریال سرمایه پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را مبلغ ۷۵۴ریال اعلام کرده بود. ملی صنایع مس ایران دلایل تعدیل را عمدتا افزایش پیش‌بینی نرخ فروش محصولات شرکت از مبلغ ۵۲۰۰دلار به مبلغ ۶هزار دلار در هر تن عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «فملی» برای سال‌مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش 9درصد کاهش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته یک درصد افزایش، سود عملیاتی 16درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 16درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت اعلام کرده است، هیات‌مدیره در نظر دارد معادل ۵۰درصد از سود عملکرد سال‌مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
شرکت ملی صنایع مس ایران طرح کارخانه اسید سولفوریک با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ 520میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام‌شده تاکنون به مبلغ 5/567میلیارد ریال و با 91درصد پیشرفت کار برآورد می‌شود در شهریور 86 به بهره‌برداری برسد.
بنابراین اطلاعات سودآوری شرکت وابستگی شدیدی به نرخ‌های جهانی (LME) دارد و نرخ‌های جهانی طی سال‌های اخیر از جمله فاکتورهایی مهم برای عملکرد شرکت است.