پذیره نویسی به موقع انجام می‌شود

گفته‌های بازار: روز گذشته تاخیر در پذیره‌نویسی شرکت بورس اوراق بهادار بخش عمده‌ای از شایعات بازار را به خود اختصاص داده بود. سهامداران در تالار شیشه‌ای می‌گفتند که به دلیل کامل نشدن سرمایه شرکت از سوی متقاضیان، پذیره‌نویسی شرکت بورس با تاخیر دو هفته‌ای مواجه خواهد شد. این در حالی است که رییس سازمان بورس سه روز پیش در جمع خبرنگاران از پذیره‌نویسی شرکت بورس در هفته آینده خبر داده بود. شنیده‌های ما: ولی یکی از اعضای هیات‌مدیره سازمان بورس تاخیر در پذیره‌نویسی شرکت بورس را بعید دانست و گفت: همان طوری که رییس سازمان اعلام کرده، پذیره نویسی شرکت مزبور قرار است هفته آینده انجام شود و بحثی در مورد تاخیر در پذیره‌نویسی شرکت بورس اعلام نشده است.

فارسیت بدون تعدیل به مجمع می‌رود

گفته‌های بازار: بعد از تعدیل ۲۶ریالی شرکت، دیروز شایعاتی مبنی بر تعدیل مثبت شرکت مزبور تا ۵۱۰ریال به گوش می‌رسید. توجیه این تعدیل هم طرح توسعه و تولیدات جدید شرکت عنوان می‌شد. گفته می‌شد این تعدیل مثبت بعد از گزارش ۱۲ماهه شرکت رخ خواهد داد.

شنیده‌های ما: اما مدیرعامل شرکت می‌گوید که هیچ تعدیلی در EPS خود ندارد و عملیاتی شدن طرح توسعه شرکت هم مدت‌ها به طول می‌انجامد. از نظر شرکت، تعدیل مثبت EPS شرکت فقط یک شایعه است.