گروه بورس- سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران تا پایان دوره سه ماه منتهی به خرداد ماه برای هر سهم ۷‌ریال زیان محقق کرد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم امسال را با ۳‌هزار و ۲۲۰‌میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۰۰‌ریال پیش‌بینی کرده است.

«وبانک» پیشتر نیز درآمد هر سهم را ۷۰۰‌ریال پیش‌بینی کرده بود که دلیل تغییر در جزییات را به طور عمده کاهش پیش‌بینی درآمد برخی شرکت‌های سرمایه‌پذیر و افزایش سود برآوردی حاصل از فروش سرمایه‌‌گذاری‌ها اعلام کرده است.

هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۷۰‌درصد سود قابل تقسیم سال مالی ۸۵‌ را به مجمع عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت سود قابل تقسیم سال مالی ۸۵‌ را مبلغ ۹۷۸‌میلیارد و ۶۳۹‌میلیون ریال (معادل ۳۰۴‌ریال به ازای هر سهم) برآورد کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «و بانک» برای سال مالی ۸۵‌ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۴‌درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۸۳‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۶‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶۳‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

مطابق تبصره بند د ماده ۱۵ اساسنامه شرکت خالص سود حاصل از فروش سهام موجود در پرتفوی شرکت باید به حساب اندوخته سرمایه‌ای منظور شود. اندوخته سرمایه‌ای بین سهامداران قابل تقسیم نبوده و می‌‌تواند برای افزایش سرمایه مورد استفاده قرار گیرد. فقط در موارد استثنایی برای حفظ روند سوددهی شرکت می‌توان با پیشنهاد هیات‌مدیره و تصویب مجمع عمومی عادی تا ۲۰‌درصد از اندوخته سرمایه‌ای ایجاد شده را به حساب تقسیم سود انتقال داد.

مطابق اطلاعات دریافتی مبلغ یک‌هزار و ۲۷۴‌میلیارد و ۸۲۰‌میلیون ریال (۳۹۶‌ریال به ازای هر سهم) معادل ۵۷‌درصد از کل سود سال ۸۵‌ از محل سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها شامل برج بهشهر، زمین‌هرمزان، زمین‌فرشته، زمین‌تبریز، سهام شرکت شیمی کشاورز، سهام شرکت ارج و تعدادی از سهام پتروشیمی اراک و لاستیک کرمان (بارز) درنظر گرفته شده است که معاملات مذکور درون گروهی نمی‌باشد. شرکت اعلام کرده است که انتقال سیمان کرمان به هلدینگ سیمانی در سال ۸۵‌منتفی خواهد بود.

«و بانک» اعلام کرد که عملکرد دوره سه ماه منتهی به خرداد ماه ۸۵‌ با توجه به عدم شناسایی بخشی از سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها عمدتا به دلیل عدم قطعیت فروش زمین هرمزان و برج بهشهر و همچنین عدم شناسایی سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت ایران ترانسفو طی سه ماه مذکور منجربه زیان و شناسایی سود ناشی از رویدادهای مذکور (به‌ترتیب بالغ بر ۳۴۰‌میلیارد ریال و ۵۸‌میلیارد و ۲۱۰‌میلیون ریال) به سه ماهه دوم انتقال یافته است.