گروه بورس - رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته آغاز هفته‌‌ای دلچسب را رقم زد تا با رشد ۳/۱۶واحدی تداوم رونق در بازار را به پیش چشم سرمایه‌گذاران تصویر کند. در بازار دیروز شاخص کل با توجه به تشکیل صف خرید در سه نماد تراکتورسازی، هپکو و ایران ارقام و معامله این نمادها در درصد مثبت به ترتیب با تاثیر مثبت ۷/۰ و ۳۱/۰ و ۱۵/۰واحد در نهایت با رشد ۲واحدی در ۱۵دقیقه اول بازار مواجه شد.

این رشد‌ با وجود معاملات منفی گروه بهمن که ۱۸/۰واحد بر شاخص تاثیر منفی داشت در ساعت ۱۰ و ۲۵دقیقه به ۹/۴ واحد رشد رسید و در این زمان تشکیل صف خرید برای پتروشیمی آبادان، ۶۳/۰واحد بر شاخص تاثیر مثبت داشت. ۳۲/۰ واحد رشد شاخص نیز ناشی از تاثیر مثبت تشکیل صف خرید برای توس گستر بود.

با معامله حدود یک میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن در درصد مثبت و با تاثیر ۷/۱ با وجود جمع‌آوری بخشی از صف فروش سامان گستر اصفهان با تاثیر منفی۱۳/ ۰ واحد شاخص در ساعت ۱۱ و ۱۶ دقیقه به ۶‌/ ۸ واحد رشد رسید.

در ساعت ۱۱ و ۲۷ دقیقه بازار شاهد آغاز معاملات پرحجمی در نماد سرمایه‌گذاری ملی ایران «ونیکی» بود.

در این معاملات ۲ بلوک متوالی به حجم ۴۹۷هزار سهم و ۵۳/۲میلیون سهم در بازار در قیمت‌های یک هزار و ۵ ریال و یک هزار و ۶ ریال جابه‌جا شد.

در ساعت ۱۱ و ۲۹ دقیقه یک بلوک یک میلیون سهمی گروه بهمن در نرخ یک هزار و ۲۵۶ ریال در بازار خرید و فروش شد.

۴ دقیقه بعد یک بلوک ۵/۱میلیون سهمی سیمان سپاهان در نرخ ۴هزار و ۹۱۰ ریال در بازار خریدو فروش شد.

با انجام این معاملات بازار در نیم ساعت پایانی با توجه به عرضه یکصد هزار سهم خدمات انفورماتیک در درصد مثبت با تاثیر ۷۱/۰ واحد و رشد قیمت نفت بهران با تاثیر یک واحد و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با تاثیر ۱/۱ واحد، شاخص با ۱۶ واحد رشد نخستین روز کاری دومین هفته شهریور ماه را به پایان رساند.