گروه بورس- از میان ۱۶ شرکت گروه واسطه‌گری‌های مالی ۱۰ شرکت طی شهریور ماه با بازدهی منفی همراه بودند. به گزارش خبرنگار ما در ۱۱ روز اول ماه‌جاری تنها سه شرکت گروه واسطه‌گری‌های مالی از بازدهی مثبت برخوردار بودند. چهار شرکت گروه نیز بدون تغییر در قیمت‌‌های سهام روزهای اول آخرین ماه تابستان را تجربه کردند.

بنابراین گزارش سه شرکت توسعه صنعتی با ۲۸/۰‌درصد، بانک پارسیان با ۱۶/۰‌درصد و سرمایه‌گذاری نیرو با ۱۱/۰‌درصد نوسان مثبت همراه بودند.

بنابراین گزارش از ابتدای ماه‌‌جاری ۲۲۸‌میلیون و ۸۲۱هزار و ۴۶‌سهم گروه واسطه‌گری‌های مالی توسط ۲‌هزار و ۴۶۰‌نفر در ۹‌هزار و ۶۲۴‌نوبت به ارزش ۲۲۸‌میلیارد و ۴۴۷‌میلیون ریال داد و ستد شد.

در این میان بیشترین ارزش معاملات بالغ بر ۱۶۸‌میلیارد و ۴۸۳‌میلیون ریال به سرمایه‌گذاری سپه بود که این رقم فاصله زیادی با ارزش معاملات دیگر داشت.

در این مدت ۱۶۸‌میلیون و ۴۷۷‌هزار و ۳۹۷‌سهم سرمایه‌گذاری سپه توسط ۲۷۶‌نفر در یک‌هزار و ۹۹‌نوبت مبادله شد.

براساس این گزارش سرمایه‌گذاری بوعلی که لقب پرطرفدارترین سهم گروه را در روزهای اول شهریور ماه به خود اختصاص داد، در جایگاه دوم بیشترین تعداد سهام معامله شده بیشترین ارزش معاملات گروه ایستاد.

در روزهای مزبور ۲۰میلیون و ۱۳۳هزار و ۶۳۶سهم سرمایه‌گذاری بوعلی توسط ۵۶۴نفر در یک‌هزار و ۵۰۴نوبت به ارزش ۱۸میلیارد و ۵۳۸میلیون ریال دادوستد شد.

سرمایه‌گذاری بهمن نیز رتبه سوم بیشترین سهام معامله‌شده و ارزش معاملات گروه را به خود اختصاص داد.

در این مدت ۱۳میلیون و ۳۲هزار و ۱۱۵سهم گروه بهمن توسط ۵۱نفر در دو هزار و ۲۴۹نوبت به ارزش ۱۳میلیارد و ۷۳۳میلیون ریال خرید و فروش شد.

بنابراین گزارش روز گذشته قیمت هر سهم رایان‌ سایپا دوهزار و ۲۷۳ریال بود که بالاتر از سهام دیگر شرکت‌ها بود.