شرکت پلی‌اکریل ایران در راستای نظام مدیریت زیست‌محیطی و با تعهد به رعایت کلیه قوانین و الزامات قانونی مرتبط با فعالیت‌های زیست‌محیطی و صرف هزینه‌های بالغ بر ۸۰میلیارد ریال (۸میلیارد تومان) در زمینه پروژه‌های مختلف زیست‌محیطی، پس از سه سال تلاش مداوم و پیگیری‌های مستمر مدیریت شرکت و کارکنان متعهد موفق به کسب عنوان واحد صنعت برگزیده سبز شد. کسب مهمترین اقدامات زیست‌محیطی شرکت پلی‌اکریل ایران عبارت است: ۱ - قطع پسآب تصفیه شده در کارخانه پلی‌اکریل به رودخانه زاینده‌رود با جریان ۱۲۰ تا ۱۴۰ مترمکعب در ساعت و استفاده از پسآب تصفیه شده در آبیاری فضای سبز و توسعه فضای سبز از ۲۵ هکتار به ۱۰۵ هکتار که با روش قطره‌ای آبیاری می‌شود.

۲ - با اجرای پروژه کنترل آلودگی هوا که شامل سیستم جمع‌آوری بخارات اکریلونیتریل (AN) و حلال دی‌متیل فرم آمید (DMF) ، نصب برج‌های جذب بخارات، ستون‌های تقطیر و بازیابی است از انتشار مواد مزبور در هوا جلوگیری به‌عمل آمده و مجددا از آنها در فرآیند تولید استفاده می‌شود.

۳ - با اصلاح فرآیند تولید مصرف حلال

دی متیل فرم آمید (DMF) از ۶۵ کیلوگرم به ازای هر تن تولید به ۳۳ کیلوگرم (میانگین) کاهش یافته است.

۴ - نصب و بهره‌برداری از یک دستگاه

بلت فیلتر جهت آبگیری لجن مازاد - آزمایش‌ها و مطالعات نشان می‌دهد که این نتیجه با توجه به میزان ازت آن، برای مصارف فضای سبز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

۵ - ارسال نشدن ضایعات فیلم ترودر به سیستم تصفیه پساب و سوزاندن آن در ضایعات‌سوز که این اقدام کمک موثری به کاهش COD در سیستم تصفیه پساب داشته است.

۶ - برگشت آب مصرفی در دمنده‌های تصفیه پسآب به برج‌های خنک‌کننده نیروگاه و تغییر آب جبرانی از آب خام به آب آشامیدنی که منجر به کاهش مصرف آب به میزان ۱۲۰هزار مترمکعب در سال گردید.