گروه بورس- شرکت لوله و تجهیزات سدید پیش‌بینی سود هر سهم سال 85 را افزایش داد.
به گزارش بورس اوراق بهادار تهران این شرکت سود هر سهم را با سرمایه ۳۲میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال مبلغ سه‌هزار و ۴۰ریال به‌طور خالص پیش‌بینی کرد.

این رقم در تاریخ 6اردیبهشت و 22شهریور ماه 85 مبلغ دوهزار و 464ریال اعلام شده بود که شرکت دلایل تعدیل را افزایش نرخ فروش لوله‌های 36 و 56اینچ، افزایش قیمت خرید ورق، تاخیر در جذب تسهیلات بانک توسعه اسلامی و جایگزین منابع داخلی بابت تامین احتیاجات اعلام کرده است.
هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد، ۱۰۰درصد سود پیش‌بینی شده هر سهم سال‌مالی ۸۵ را پس از کسر ذخیره‌های لازم برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. پیش‌بینی عملکرد سال ۸۵ شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل با ۴۰درصد افزایش در فروش، ۴۴درصد افزایش در بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۲۲درصد افزایش در سود عملیاتی همراه است. همچنین سود پس از کسر مالیات شرکت نیز نسبت به سال قبل بدون تغییر پیش‌بینی شد.
شرکت اعلام کرده طرح تبدیل خط «اسپیرال 2» لوله‌های آب با ظرفیت 50هزار تن به لوله‌گاز با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ 50میلیارد ریال در دستور کار دارد. عملیات اجرایی این طرح از سال 86 آغاز خواهد شد و تاکنون هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت این پروژه پرداخت نشده است.
شرکت درخصوص نحوه اخذ تسهیلات بانکی ۳۰میلیون دلاری کم‌بهره از بانک توسعه اسلامی اعلام کرده است که پس از پیگیری مقرر شده که واردات به میزان ۲۵درصد تسهیلات مزبور از کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی و ۷۵درصد نیز از سایر منابع تامین شود.
«فسدید» در نظر دارد، سرمایه را از مبلغ 32میلیارد و 600میلیون ریال به مبلغ 65میلیارد و 200میلیون ریال معادل 100درصد از محل سود عملکرد سال‌مالی 85 افزایش دهد.
لوله و تجهیزات سدید اعلام کرده است از آن جایی که تولید و فروش شرکت لزوما خطی نبوده و بیش از هر چیز متاثر از وجود مواد اولیه و وجود سفارش است، میزان تولید و فروش در شش ماه اول سال ۸۵ تحت‌تاثیر انجام مناقصات شرکت ملی گاز و تامین مواد اولیه بابت سفارش‌های مربوطه بوده است، لذا پیش‌بینی می‌شود در شش ماه دوم سال جاری به واسطه وجود قرارداد مناسب و تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدات و فروش شرکت بیش از شش ماه نخست خواهد بود و تحقق برنامه و بودجه پیش‌بینی شده با توجه به افزایش حاشیه فروش بعضی از محصولات طبق قراردادهای منعقده و همچنین انجام برخی فعالیت‌های بازرگانی امکان‌پذیر باشد.
شایان ذکر است که شرکت در خصوص پروژه‌های در حال مناقصه اعلام نموده است پاکت مناقصه 155کیلومتر لوله 40 و 48اینچ توسط طرف مناقصه بازگشایی و طبق شواهد و اطلاعات دریافتی این شرکت در مناقصه مزبور برنده است و پاکت‌های دیگر مناقصات، تاکنون بازگشایی نشده است. شرکت اعلام نموده است با عنایت به زمان باقیمانده تا پایان سال در صورت ابلاغ مناقصه جدید و اجرایی شدن آن نمی‌توان تاثیر قابل‌توجهی در پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت متصور بود.