گروه بورس - سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت سرمایه‌گذاری بهمن در سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 85 معادل 194درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران پیش‌بینی عملکرد سال مالی مزبور «وبهمن» در مقایسه با سال مالی قبل سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۶درصد افزایش، سود عملیاتی با ۸۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات با ۸۰درصد افزایش مواجه شده است.
همچنین درآمد هر سهم شرکت سرمایه‌گذاری بهمن برای سال مالی مزبور با سرمایه 2هزار میلیارد ریال مبلغ 151 ریال به طور خالص پیش‌بینی شده است.
این شرکت درآمد هر سهم سال مالی ذکر شده را در اسفند ماه ۸۴ و تیر ماه سال ۸۵ مبلغ ۱۵۱ ریال اعلام کرده بود که به‌رغم تغییر در پیش‌بینی درآمد هر سهم جزییات پیش‌بینی مذکور تغییر یافته است که شرکت دلایل تغییرات را افزایش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل افزایش شاخص و فروش بخشی از سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر، کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها با توجه به فروش بخشی از سهام و همچنین کاهش سود تقسیمی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، کاهش سود حاصل از سایر فعالیت‌ها بابت فروش بخشی از اوراق مشارکت، کاهش هزینه‌های عملیاتی به دلیل انتقال هزینه‌های پرسنلی شرکت‌های تابعه به خود شرکت‌ها، افزایش هزینه‌های مالی به دلیل افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه‌های متفرقه بابت احتساب زیان تسعیر نرخ ارز اعلام کرده است.
هیات‌مدیره «وبهمن» در نظر دارد تقسیم سود به میزان 90درصد را به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 85 پیشنهاد دهد.